Upload med Frontpage
Fra : Rita Olesen

Dato : 09-12-02 19:54

På en andens computer har jeg prøvet, hvor nemt man
kan uploade gennem Frontpage: Åbne online-webbet,
ændre en side, klik på Gem - og ændringen kunne straks
ses på Internettet.
Jeg har selv kun uploadet med FTP. Jeg gik hjem og udgav
min egen hjemmeside med Frontpage (oven i hjemmesiden
der var uploadet med FTP). Da jeg bagefter skulle ændre en
side, regnede jeg med, at jeg kunne nøjes med at klikke på
Gem for at siden blev ændret på Internettet, men man kan
ikke se ændringen af siden. - Hvis jeg klikker på Udgiv
websted, ser det ud til at hele webstedet bliver gennemgået
- og det tager lang tid. Der er brugt indstillingen 'kun ændrede
sider'. Hvad er der galt / hvad har jeg gjort forkert?
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 09-12-02 20:30

Jeg skrev selv:
> På en andens computer har jeg prøvet, hvor nemt man
> kan uploade gennem Frontpage
-KLIP-
>Hvad er der galt / hvad har jeg gjort forkert?

Jeg har vist fundet ud af, hvad problemet er. På serveren
havde jeg før alle siderne liggende direkte i roden. På pc'en
lå se samme sider i forskellige mapper. Efter upload af
hele hjemmeside med Frontpage, har jeg både alle siderne
direkte i roden + de samme sider i mapper ligesom på
computeren. Jeg skal vist lige have ryddet op på computeren,
så alle siderne ligger direkte i roden, mon ikke det er det
nemmeste, hvis jeg skal undgå at lave om på en hel masse
adresser.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 09-12-02 21:06

Du kan anvende FP online på dit web-sted, så ændringerne strax ses når du
har gemt en ændring, eller du kan nørkle med det hele på din PC og udgive
ændringerne, når du har nørklet færdig.

Den første metode er den hurtigste forudsat du har en rimlig
bredbåndsforbindelse, idet FP har en del kommunikation med webserveren. Den
er også lidt risikofyldt, da en fejl jo bliver udgivet on-the-spot. Du er
nødt til at bruge denne metode, hvis du vil ha' FP til at binde en database
sammen med web-stedet.

Den anden metode, som nok er den mest brugte, tager lidt længere tid, da FP
skal sammeligne lister på PCen og webserveren før den kan beslutte hvilke
sider der skal udgives.

Du bør faktisk udgive dit web-sted med prik i Udgiv alle sider, og overskriv
alle sider på destinationen. Dermed har du en tro kopi af dit web-sted på
webserveren af det du har på din PC.

mvh
Ulrik

Fra : Rita Olesen

Dato : 09-12-02 22:56

"Ulrik Friis" skrev:
> [...]
> har gemt en ændring, eller du kan nørkle med det hele på din PC og udgive

Hej Ulrik
Mange tak for dit svar.
Jeg tror, at jeg vover at bruge den første metode
- i hvert fald indtil det går galt
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk