ABit BP6 dual board og kune en CPU ?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-12-02 17:52

Hejsa

jeg har sådan et BP6, og benytter det med kun en enkelt CPU
det kører stabilt, men jeg har bemærket at 2 af elektrolytkondensatorene
nær den CPU socjket, som jeg benytter er begyndt at bule ud..
så dte er vel kun et ? om tid, før det er sket..
eneste skumle jeg har bemærket til dato er at Vcore 2, er nede på
1,3V hvor den burde være 2V

jeg lurer på om jeg kan flytte CPUen over i den ubrugte "raske"
CPU socket (Abit manualen anbefaler self. at man benytter den socket
som jeg PT benytter, i enkelt CPU systemer)

men det kunne jo være at nogen havde førsøgt sig, før mig..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Lars Hjortø

Dato : 09-12-02 18:41

Hej Michael

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:at2hn5$4uq$1@sunsite.dk...
> [...]
> som jeg PT benytter, i enkelt CPU systemer)
>
> men det kunne jo være at nogen havde førsøgt sig, før mig..

ved det ikke med sikkerhed, men normalt mener jeg at man skal have CPU'en i
en bestemt sokkel hvis man kun kører med en. Men det var måske en mulighed
at du fik skiftet de defekte lytter inder der sker noget. Men hvis du ikke
selv ved hvordan man gør skal du nok have en rutineret "lodder" til at gøre
det. Det er ikke noget man bare gør på sådan et flerlagsprint.

God fornøjelse. Lars...

---

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-12-02 21:23

Lars Hjortø skrev i meddelelsen
<3df4e026$0$247$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>...

Hej Lars

>ved det ikke med sikkerhed, men normalt mener jeg at man skal have CPU'en i
>en bestemt sokkel hvis man kun kører med en.

jeps, dte er hvad Abit skriver i håndbogen..

> [...]
>selv ved hvordan man gør skal du nok have en rutineret "lodder" til at gøre
>det. Det er ikke noget man bare gør på sådan et flerlagsprint.

det vigtigeste er ikke at ødelægge gennempleteringen, ikke varme formeget,
undgå statisk elektricitet, samt at den 230V lodekolbe jeg PT råder over,
får et hosteanfald, og sender 230V ned på brættet..

der ud over er det ingen kunst

så det får lov at holde sålænge som det kan, til den tid, er det nok
alligevel tiden
at knægten får noget hurtigere end en C466MHz

jeg ligger i forhandlinger med Abit support Holland, vedr. et BX133 hvor
flere lytter
døde, men de er sq noget sløve, når der ikke er mere garanti på. Den
umidelbare løsning var at smide 55 EUR ~400 Kr + forsendelsesomkostninger
efter det
meen.. så nemt slipper de ikke.. i mellemtiden har jeg købt et BL7 samt en
Celery2GHz til mig selv, og ladet den anden knejt arve den C700 jeg havde på
mit BX133 og jeg ofrede så et ASUS TUSL-2C på C700 CPUen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 09-12-02 19:31

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:at2hn5$4uq$1@sunsite.dk

> [...]
> elektrolytkondensatorene nær den CPU socjket, som jeg benytter er
> begyndt at bule ud.. så dte er vel kun et ? om tid, før det er sket..

Yup! Du burde få skiftet Lytterne...

> eneste skumle jeg har bemærket til dato er at Vcore 2, er nede på
> 1,3V hvor den burde være 2V

Det tror du... Der er 2 spændinger, der er byttet rundt - mener det er
VCore2 og VBat, der er byttet rundt, hvis du bruger monitorsoftware under
Windoze...!

> jeg lurer på om jeg kan flytte CPUen over i den ubrugte "raske"
> CPU socket (Abit manualen anbefaler self. at man benytter den socket
> som jeg PT benytter, i enkelt CPU systemer)

Jeg ville nok følge anbefalingen - og få skiftet de lytter - og sætte en
ekstra CPU på med det samme...

> men det kunne jo være at nogen havde førsøgt sig, før mig..

Ik' mig... Jeg har _kun_ kørt det i *dual*

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6