Køb af printer til parallel port + USB spø~
Fra : Kenth Jensen

Dato : 09-12-02 16:49

Hej

Jeg skal til at købe en printer til min far som ikke har USB i sin PC.

Kan man overhovedet stadig købe nye printere der tilsluttes til parallel
porten, det skal være en farveprinter i den billigere ende.

Nogen forslag?

Kan man for øvrigt få et indstiks kort til en PC så man kan få USB-port i en
PC der ikke har det i forvejen, hvis ja, hvad skal man regne med det koster?
PC'en kører Win98 first edition.

På forhånd tak
Hilsen Kenth Jensen

Fra : Calle.

Dato : 09-12-02 16:58

Ja, se evt. her under USB-card http://www.edbpriser.dk/hardware/io-kort.asp
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-02 17:04

"Kenth Jensen" <kenth.susanne@postman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man overhovedet stadig købe nye printere der tilsluttes til parallel
> porten, det skal være en farveprinter i den billigere ende.

Nope! Jeg tror at et USB interface efterhånden er så billigt at de sættes i
alle discountprintere.

> [...]
en
> PC der ikke har det i forvejen, hvis ja, hvad skal man regne med det

Intet problem de fås ned til omkring 100,-

Se evt. her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577906

Claus

Fra : Kenth Jensen

Dato : 09-12-02 17:30

> en
>
> Intet problem de fås ned til omkring 100,-

Det lyder sgu godt.
Jeg glemte lige at nævne at PC'en er en meget gammel svend, Pentium I, 133
MHz med 32 MB ram, den har dog ledige PCI slots, er der stadig ikke noget
problem med at installere USB kortene.

Bør man købe USB2, er disse bagud kompatible, og kræver de nyeste printere
dette?

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-02 08:16

> [...]
> MHz med 32 MB ram, den har dog ledige PCI slots, er der stadig ikke noget

Nej det skulle spille uden problemer.

> Bør man købe USB2, er disse bagud kompatible, og kræver de nyeste printere
> dette?

USB2 er hurtigere end USB1.1 men til en printer vil du ikke mærke nogen
forskel. Hvis printeren kræver USB2 er det selvfølgelig en anden sag, men
det har jeg endnu ikke set nogen eksempler på og hvis du alligevel satser på
en billig blæksprutte så er det ikke aktuelt. Så køb du roligt USB1.1.

Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-12-02 21:16

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> en
> koster?
>
> Intet problem de fås ned til omkring 100,-

Interessant oplysning. Fås de også til ISA-bus?

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Erling

Dato : 09-12-02 17:42

> [...]
>
> Kan man overhovedet stadig købe nye printere der tilsluttes til parallel
> porten, det skal være en farveprinter i den billigere ende.
Du kan sagtens finde en printer til parallel-porten - både HP og Epson har
printere til under 1.000 kr. som kan køre enten parallel deller USB

> [...]
en
> PC der ikke har det i forvejen, hvis ja, hvad skal man regne med det

Tjek PCens bundkort, om det umiddelbart er forberedt til USB, hvis ja fås en
adapter med kabel som passer til et stik på bundkortet.

Erling

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-12-02 00:05

> [...]
en
> PC der ikke har det i forvejen, hvis ja, hvad skal man regne med det

Det er intet problem at købe et usb indstik kort til pcen, men jeg mener at
huske at kun WIN98 Second edition kan klare at håndtere USB.

Ellers har jeg desvære ingen ideer andet end købe en brugt printer eks. HP
920 C den har begge indgange.

Hilsen Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 10-12-02 00:12

On Tue, 10 Dec 2002 00:05:10 +0100, "Jørgen L." <noemail@nospam.dk>
wrote:

>Det er intet problem at købe et usb indstik kort til pcen, men jeg mener at
>huske at kun WIN98 Second edition kan klare at håndtere USB.

Der tager du nu fejl.
Windows 98 ( first edition ) klarer skam USB ganske udemærket.
Jeg kører da f.eks. både mus, keyboard og CF kortlæser via USB.

mvh Madsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-12-02 00:19

> Der tager du nu fejl.
> Windows 98 ( first edition ) klarer skam USB ganske udemærket.
> Jeg kører da f.eks. både mus, keyboard og CF kortlæser via USB.

Det var da dejligt at jeg tog fejl der, grunden til at jeg troede det var,
at de 2 digitale kammerere jeg har begge kun kan kører usb med SE udganven.

Hilsen Jørgen