Canon LBP-660 sluger flere ark papirer ad ~
Fra : Kenth Jensen

Dato : 09-12-02 16:05

Hej

Jeg har en Canon laserprinter LBP-660 der efter den er blevet et par år
gammel sluger flere ark papirer ad gangen. Der er vist et eller andet til
arkfremføringen der er slidt, det er p.... irreterende.

Jeg har tidligere hørt at dette skulle være en standard fejl som alle af
denne model får før eller siden.

Har kontaktet Canon for at høre om man kunne få et reperationskit eller
andet for at afløse problemet, hvorefter jeg fik det dejlige svar at jeg
bare kunne indlevere den til reperation, dette ville koste 800 kroner,
hvilket er lidt meget at ofre på en ældre printer.

Er der nogle der har nogle lokumstricks, jeg har prøvet at skille den helt
ad, uden at kunne blive klog på hvad problemet præcist er.

På forhånd tak
Hilsen Kenth Jensen

Fra : ha

Dato : 09-12-02 16:12

> Er der nogle der har nogle lokumstricks, jeg har prøvet at skille den
> helt ad, uden at kunne blive klog på hvad problemet præcist er.

Prøv evt. at rense de gummiruller? der trækker papiret ind,
og her tænker jeg IKKE på lokumspapiret

mvh
ha

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-12-02 16:44

"Kenth Jensen" <Kenth@TeamDigital.dk> skrev

> Er der nogle der har nogle lokumstricks, jeg har prøvet at skille den
helt
> ad, uden at kunne blive klog på hvad problemet præcist er.

Prøv at give gummirullerne, der trækker papiret ind en omgang sprit og
se om ikke det skulle hjælpe. Giver det ikke resultat, skal der lidt
grovere metoder til, idet du skal forsøge at "raspe" dem op med en
hobbykniv / noget groft sandpapir / noget andet kreativt, sådan at de
bliver lidt "lådne" i det Så skulle de gerne tage lidt bedre fat i
papiret.

mvh
Peter

Fra : Peter T.

Dato : 09-12-02 17:01

Chuke Mimergolf wrote:

> Prøv at give gummirullerne, der trækker papiret ind en omgang sprit og
> se om ikke det skulle hjælpe.

Sprit? Vil sprit ikke tørre gummirullerne ud ligesom alkohol gør?

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-12-02 17:17

"Peter T." <n@d.a> skrev

> Sprit? Vil sprit ikke tørre gummirullerne ud ligesom alkohol gør?

Problemet er ikke så meget, at gummirullerne er tørre - det er mere det,
at der sidder en masse papirstøv og toner i rullerne, som skal ud. Jeg
har haft gode erfaringer med at bruge sprit som rensemiddel, men det kan
måske efterfølgende være en løsning at give dem *lidt* madolie, sådan at
de holdes lidt fugtige. (sidstnævnte har jeg aldrig forsøgt i praksis!)

mvh
Peter

Fra : Kenth Jensen

Dato : 09-12-02 17:26

> [...]
> måske efterfølgende være en løsning at give dem *lidt* madolie, sådan at
> de holdes lidt fugtige. (sidstnævnte har jeg aldrig forsøgt i praksis!)

Tak for rådet, jeg har prøvet både med sprit og slibe i den med groft
sandpapir så den bedre kunne få fat i papiret, uden held overhovedet, det må
øjensynligt være noget andet der er galt.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-12-02 23:24

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

Kom lige i tanker om noget...

Når printeren tager flere stykker papir ad gangen skyldes det foruden de
føromtalte "gummiruller / pickup rollers" en "flad / stivnet" separation
pad. En sådan kan bestilles gratis - paradoksalt nok hos HP - på
adressen http://195.92.173.150/hp_select_countries.asp , og kan med lidt
snilde installeres i en Canon printer (Stort set samme indmad). Husk at
vælge L-modellen (6L, 3100, 3150)

Det kan dog være nødvendigt med en ny komplet pickup roller, som faktisk
fås på nettet til billige penge. Jeg er dog ikke helt klar over, præcis
hvilken type du skal bruge. Det ved de til gengænd hos
http://www.psaparts.co.uk/, så jeg vil foreslå dig at stille dit
spørgsmål dér. Butikken sælger også til Danmark.

mvh
Peter

Fra : MJBest

Dato : 10-12-02 08:28

> [...]
> adressen http://195.92.173.150/hp_select_countries.asp , og kan med lidt
> snilde installeres i en Canon printer (Stort set samme indmad). Husk at

Jah! Der har Peter fat i noget. Det var præcis sådan jeg fik repareret min
egen Canon LBP-660! :)
... Fik dog en anden til at udføre operationen, da jeg er dum til printere.

/ MJBest

Fra : Kenth Jensen

Dato : 10-12-02 15:51

Mange tak, den er allerede bestilt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-02 13:54

> [...]
> http://www.psaparts.co.uk/, så jeg vil foreslå dig at stille dit
> spørgsmål dér. Butikken sælger også til Danmark.

En anden god ide er at huske at lufte papiret, inden det bliver lagt i
printeren - altså ikke bare tag en håndfuld fra pakken og 'kyle' i
printeren.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jacques Riget

Dato : 12-12-02 23:05

Gælder dettte alle HP printere?

Har en halvgamle DeskJet 870 Cxi som ellers har fungeret godt, som også har
problem med papir indførelse.

Desuden er den begyndt at klatte en smule også selv om blækpatroner er helt
ny. Nogen forslag?

Med venlig hilsen

Jacques Riget

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-02 13:52

> måske efterfølgende være en løsning at give dem *lidt* madolie, sådan at
> de holdes lidt fugtige. (sidstnævnte har jeg aldrig forsøgt i praksis!)

Det skulle da lige være for rigtigt at binde diverse støv til rullerne,
således at problemet igen opstår ret hurtigt. lad være med det.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-02 13:50

> [...]
> hobbykniv / noget groft sandpapir / noget andet kreativt, sådan at de
> bliver lidt "lådne" i det Så skulle de gerne tage lidt bedre fat i

Jeg kan som datamekaniker på det kraftigste fraråde at bruge groft
sandpapir!!! Brug fint smergellærred, hvis det ikke er nok med en vatpind og
lidt isopropylalkohol.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-02 22:24

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev

> Jeg kan som datamekaniker på det kraftigste fraråde at bruge groft
> sandpapir!!! Brug fint smergellærred, hvis det ikke er nok med en
vatpind og
> lidt isopropylalkohol.

Hmmm... Hvis rullerne er tilstrækkeligt slidte til at en rensning med
sprit eller isopropylalkohol ikke er tilstrækkeligt, har jeg faktisk
haft succes med at "raspe" rullerne lidt op på bl.a. en gammel Canon LBP
4U (som indvendigt også er en HP). Idéen er jo ikke at slibe rullerne
ned, således at deres diameter mindskes, men omvendt at øge overfladen
så de kommer i bedre kontakt med papiret.

Men som udgangspunkt vil jeg dog anbefale Kenth at rense rullerne samt
at bestille "separation pad"-kittet fra HP og anvende det i printeren.

mvh
Peter