Død puter ?
Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 09-12-02 14:28

Hej. Jeg står med et lille problem (!?). Min computer er blevet underlig, og
det er et mildt ord.

Den anden dag da jeg sad i windows 2000 blev computeren lidt mærkelig, den
hakkede bl.a. meget ved forskellige processer. Da jeg prøvede at genstarte
gik den så automatisk ind i chkdsk og ændrede en hel masse filer hvorefter
den genstartede igen. Da jeg prøvede at logge ind kunne den ikke logge mig
ind på min profil, da windows sagde at der manglede nogle filer. Jeg loggede
ind og fik reddet mine dataer og prøvede så at genstarte computeren
igen. Nu ville den slet ikke starte op. Underligt nok kom der næsten en ny
fejlmeddelse hver gang jeg prøvede at genstarte, bl.a. manglende operativ
system. Jeg prøvede da at installere W2k igen og det gik såmend også fint
nok. Jeg fik windows til at tjekke min hd og den fandt ingen fejl. Da jeg så
prøvede at installere forskellige programmer, startede alle problemer forfra
igen.

Mit system er følgende.
P3 Coppermine 600
Abit BE-6 II bundkort
384 MB Sdram
Fujitsu 40,9 Gb HD.

Håber nogle kan sige hvad problemet kan være ??
(Jeg mistænker selv lidt harddisken, men når nu w2k siger der ingen fejl er
?)

/Jean

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-12-02 15:05

Jean Christophe B. Thomsen wrote in
<3df49b17$0$167$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:
> Underligt nok kom der
> næsten en ny fejlmeddelse hver gang jeg prøvede at genstarte, bl.a.
> manglende operativ system.

Det lyder som defekt ram. Det har det i hvert fald været alle de gange jeg
har set den opførsel.

Prøv at teste rammen med memtest86.

> (Jeg mistænker selv lidt harddisken, men når nu w2k siger der ingen fejl
> er ?)

Spørgsmålet er så, hvor grundigt den blev testet. Havde den fat i *hele*
disken, eller kun filsystemet?
Lavede den både læse- og skrive-test?

--
Mvh.