Memory cards
Fra : Mogens

Dato : 09-12-02 10:39

Man kan købe sådan en ekstern kortlæser til sin pc, så man kan hente fotos
fra diverse kamera-hukommelseskort - Memory Stick, Compact Flash og hvad de
nu hedder.
Men kan man også bruge sådan et kort som almindelig flytbar "harddisk" til
diverse datafiler?
(Jeg er med på, at man kan købe flytbar "USB-ram", men hvis man nu alligevel
skal ud og købe kamera og hukommelseskort, ku' man måske slå 2 fluer med ét
smæk?)
Mvh
Mogens

Fra : M Madsen

Dato : 09-12-02 12:42

On Mon, 9 Dec 2002 10:39:16 +0100, "Mogens" <msk*nospam*@e-mail.dk>
wrote:

> [...]
>nu hedder.
>Men kan man også bruge sådan et kort som almindelig flytbar "harddisk" til

Hej

Ja, det kan du sagtens gøre. Jeg har f.eks. et HP kamera som bruger
Compact Flash kort og en Sandisk USB kortlæser. Sådan et kort
fungerer fuldstændigt som et almindeligt drev, så du kan gemme
en hvilken som helst type filer på det.

mvh Mogens

Fra : sune vuorela

Dato : 09-12-02 17:09

On Mon, 09 Dec 2002 12:41:41 +0100, M Madsen <mmadsen@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>Compact Flash kort og en Sandisk USB kortlæser. Sådan et kort
>fungerer fuldstændigt som et almindeligt drev, så du kan gemme

Enig!

Lad os få udbredt compact-flash kortlæsere - så kan vi en gang for
alle sparke 3,5 tommer disketterne af h*lvede til...