Rekursivt udtræk af DB
Fra : Mads N.

Dato : 09-12-02 11:45

Jeg er ved at lave en opgave hvori jeg skal lave et ultrasimpel
debatforum. Heri har jeg en tabel, der hedder indlaeg:
TITEL   DATO   INDHOLD   ID   PARENT

ID er autoinc, og parent er en kolonne der peger på et parent-indlæg's
ID, hvis indlægget er et svar.

Spørgsmålet er nu: Hvordan skal SQL'en udformes for at kunne lave et
udtræk med et indlæg samt alle children?

På forhånd tak...
/Mads

Fra : Arne

Dato : 09-12-02 12:13

og læse lidt her:

http://www.html.dk/scripts/asp/00015/

--
mvh.

Arne Rasmussen
www.rasweb.dk

Fra : Mads N.

Dato : 09-12-02 13:07

Åhh.. Nu ligger det sådan at det skal udvikles i SQL alene og afvikles
på en Oracle, så jeg kan ikke helt tilllade mig at gøre det på den
beskrevne måde...

/Mads

Fra : Barnabas

Dato : 10-12-02 18:37

Hvis det er en Oracle db du arbejder på skal du nok kigge på "connect by"
sub clause til et alm select clause.

Her kan du beskrive de rekusive nøgleforhold på en tabel og lade Oracle
bekymre sig om resten.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-12-02 13:40

Som svar på skriblerier forfattet af Mads N.

Kan være den her disk kan interessere?
http://dbforums.com/archives/t62329.html

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mads N.

Dato : 09-12-02 15:21

Mange tak. Det ser lovende ud. Back to the opgave..