Potsen
Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 09-12-02 08:14

Min ane Jon/Johan Torstensen står ved fkt1801 Snarens
Kvarter/København opført som Johan "Potsen" ?
Er der andre, der er stødt på dette navn i Danmark ?
mvh Bent Skaarup Pedersen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-12-02 09:13

8 Dec 2002 23:14:13 -0800, skrev Bent Skaarup Pedersen:

>Min ane Jon/Johan Torstensen står ved fkt1801 Snarens
>Kvarter/København opført som Johan "Potsen" ?
>Er der andre, der er stødt på dette navn i Danmark ?

Google finder bl.a. denne hjemmeside med slægtsnavnet Potsen:
http://www.occgs.com/members/sbirch.htm
Ikke meget at gå efter, men måske er der en sammenhæng?

En alternativ mulighed er, at Potsen er et tilnavn afledt af byen af
samme navn i Ghana. Hvis Torstensen nu var sømand og ...

Venlig hilsen
Kurt Hansen