jeg har en AMD 1800+XP????????
Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 09-12-02 08:04

jeg har en amd 1800+xp hvor varm er normalt for denne???

Fra : Thore

Dato : 09-12-02 09:46

On Mon, 9 Dec 2002 08:04:04 +0100, "Jørn og Rikke Hougaard"
<jonne@tdcadsl.dk> wrote:

>jeg har en amd 1800+xp hvor varm er normalt for denne???

I tråden "Varmeproblemer" har jeg forespurgt...min 1800+ bliver uden
sidedæksel på kabinettet 46-49 grader, og der er en der har en temp på
60 gr....jeg har dog stadig varmeproblemer, men de må ligge et andet
sted....

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : slyngelen

Dato : 22-02-04 02:23

Heysan

Mig og min Buddy har henholdsvis en AMD xp 2600+ og en 2000+ og de blir
begge omkring 70 grader, selvom jeg har tilføjet alskens køling!!! er
det til at føle på?? Det tror jeg vist nok!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Ricko.

Dato : 22-02-04 07:32

Hej. har selv sådan amd xp her er den 60-62*

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-02-04 10:08

slyngelen wrote:
> [...]
> begge omkring 70 grader, selvom jeg har tilføjet alskens køling!!! er
> det til at føle på?? Det tror jeg vist nok!!!

Nej, ikke for folk der ikke er kokke eller smede
70 grd. er ret varmt.

Som jeg har skrevet tidligere skal disse temperaturopgivelser tages med
et gran salt da ikke altid holder.
Hvis du kan holde på køleprofilen i længere tid af gangen er der ingen
fare på færde, forudsat at den sidder som den skal.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-02-04 15:39

On Sun, 22 Feb 2004 10:07:33 +0100, Steen Suder, privat wrote:

>Hvis du kan holde på køleprofilen i længere tid af gangen er der ingen
>fare på færde, forudsat at den sidder som den skal.

En lunken køleprofil fortæller vel reelt ingenting. Det betyder kun at den
er i stand til at overføre den varme den modtager til luften omkring den
tilstrækkeligt hurtigt. Om det så er fordi den ikke modtager ret meget varme
fra en gloende CPU eller fordi der passerer masser af kølig luft forbi den,
er ikke til at sige.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-02-04 21:17

> Mig og min Buddy har henholdsvis en AMD xp 2600+ og en 2000+ og de blir
> begge omkring 70 grader, selvom jeg har tilføjet alskens køling!!! er
> det til at føle på?? Det tror jeg vist nok!!!

min 2400+ er mellem 38 - 41 uanset hvad jeg laver med en volcano 9 på den
mindste blæsehastighed - det skal dog nævnes jeg har et thermaltake kabinet
med 5 80mm blæsere til gennemtræk - men dog alligevel en rimelig forskel fra
jeres.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : The Bean

Dato : 09-12-02 21:46

Du er vel nok heldig

Jeg har selv en XP 1900, men den bliver kun 30 grader ved idle, det vil sige
tomgang, og 47 - 49 grader ved topbelastning i en time eller to.

Jeg bruger et program der hedder VCool, det bringer temperaturen noget ned
når maskinen ikke skal bruge cpu kræfter.

Prøv det, det kan være at det hjælper.

The Bean

Fra : Thomas

Dato : 10-12-02 09:50

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har en amd 1800+xp hvor varm er normalt for denne???
Det er svært at sige normalt, eftersom de temperaturer forlk har meget
afhænger af deres specifikke opsætning af luftgennemstrømning gennem
systemet, og der er jo også dem der vandkøler.

Man kan derimod henlede til, at en XP har en On die temp. på 90º C, efter
AMD's specfikationer, så sålænge man ligger 20% under er der ingen problemer
( 72º ) som et MAX, bør man være på den sikre side, men det er dog stadig en
temperatur, jeg personligt aldrig ville kunne acceptere.

Jeg mener at en XP ikke bør kommer over 50 º C, men det er min personlige
smertegrænse, og min egen XP1900@2000 ligger på 37 MAX og 30-32 Idle med
vandkøling.

venligst

Thomas

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 10-12-02 14:56

hvad gør du for den skal blive der nede???
min bliver 60grader

Fra : Thomas

Dato : 10-12-02 15:21

> hvad gør du for den skal blive der nede???
> min bliver 60grader
First of all.. gider du ikke svare UNDER det du du svarer/spørger til. Det
gør det meget nemmere for alle at overskue.

Som jeg har skrevet er min kølet med vandkøling, så det er ret nemt for mig
at holde den kold.

Der er tre ting der er vigtige hvis du vil holde din CPU kold!!!

1: En rigitg god køleprofil, der giver en god varmeoverførsel i
metalribberne eller hvad den profil nu har af varmespredning, men normalt er
det ribber for at få så stor en overflade på profilen.

2: en god blæser der kan flytte noget luft over profilen. Her kan det godt
betale sig at købe en stor lydsvag en, fremfor en lille der fræser afsted
med 10000 RPM og får din tinitus til at skrige i ørerne.
de flytte som oftes den samme mængde luft.

3: Et GODT airflow gennem kabinettet. en god profil og blæser er virker kun
50% hvis der ikke kommer frisk kold luft ind i kabinettet, som der kan køles
med.
en mulighed er at bruge Emhætteslange til at føre luft direkte udefra
nedover din CPU blæser.

derudover er der et par småting der kan hjælpe lidt på din cpu temperatur.

En god kølepasta i korrekt mængde. Her er der meget forkert at komem for
meget på, da det så nærmest virker modsat.

Artic silver III er noget af det bedste på markedet lige nu.

Hvis du vil kikke på køleprofiler, blæsere, kølepasta og lign. er
www.studiedata.dk et godt sted at starte, da de har en del meget gode
produkter.
de er dog ikke de billigste, men har varerne.

en sidste ting... 60 º C er ikke Farligt, og du burde ikke have problemer
ved den temp.
bemærk at jeg skrev at On die er 90 º C og min PERSONLIGE smertegrænse gik
ved 50º C.
derfor, hvis din CPU arbejder uden problemer med en MAX. temp. på 60 º C er
der ikke den store grund til at gøre noget ved det, medmidre det irriterer
dig.

et bedre airflow vil dog komme dine harddiske til gode da de fleste diske
har en max arbejdstemp. på omkring 50-55º C.
Specielt IBM diske er meget tempfølsomme når de nærmer sig de magiske 50º C.
dine harddiskes temperatur kan aflæses med den nyeste Mother Board Monitor
eller med Speedfan.

En aller sidste ting. har du et ASUS motherboard bør du som oftest tage din
cpu temp. men et gran salt, da ASUS har et ry for at lave særdeles
upræcisese målinger, og generelt altid viser for meget.

venligst

Thomas