TDC Bredbånd - Gør det selv spg.
Fra : Car

Dato : 09-12-02 01:54

Min far har lige hentet en gør det selv Bredbåndspakke hos TDC (uden
router). Jeg har dimset nogle ledninger på plads og installeret skillefilter
og adsl-modem som er tilkoblet pc'ens netkort. På fredag har TDC linien klar
og så vil jeg jo gerne have pc'en med WinMe klargjort inden da. Jeg har et
par spørgsmål som I venlige og kloge mennesker herinde måske kan svare på.
Det går nok hurtigere end at ringe til Brebånd hotline På forhånd tak.

1: Forbindelsen
På den medfølgende cd-rom, hvor der er en guide til installation, er der en
guide til at få netkortet til at virke og opsætte det med automatisk
tildeling af ip m.v. - fint nok. Men der er ikke omtalt noget om
installation af opkaldsprogram (pppoe-klient).
Hvordan kalder man så op og identificerer sig med kundenr/password?
På TDC's side
http://kundeservice.tdconline.dk/bredbaand/artikel.php?index_id=14 er der en
større vejledning med at isætte cd-rom og vælge "Installer bredbånd". Der
skal så installeres et lille program som kalder op.
Nu er det bare sådan startbilledet på cd'en som er med i pakken, slet ikke
ligner guiden på linket. Og der findes ikke mulighed for at "Installere
bredbånd". Typisk

2: Online registrering
Han har et TDC Basisabb (opkald via modem til tlf 16101) i forvejen, hvortil
han har en emailadresse. Dette abb og emailadresse vil han selvfølgelig
gerne beholde. Guiden på cd-rommen giver kun vejledning til at oprette et
nyt abb. TDC reklamerer her http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=41935 med
at man kan beholde sin emailadresse, men cd'en indeholder ikke en lyd om
dette. Typisk, igen !
Hvordan ændrer man det eksisterende abb til adsl?

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-12-02 02:16

"Car" <car@jetcar.dk> enriched usenet with:

> [...]
> skillefilter og adsl-modem som er tilkoblet pc'ens netkort. På fredag
> har TDC linien klar og så vil jeg jo gerne have pc'en med WinMe

Har han bestilt Tele Danmark Bredbånd [1] eller TDC Internet Bredbånd?[2]

> Jeg har et par spørgsmål som I venlige og kloge mennesker herinde
> måske kan svare på. Det går nok hurtigere end at ringe til Brebånd
> hotline På forhånd tak.

Bredbånd hotline har sjovt nok lukket lige nu, men åbner kl 8:30, om mindre
end 6,5 timer

> [...]
> automatisk tildeling af ip m.v. - fint nok. Men der er ikke omtalt
> noget om installation af opkaldsprogram (pppoe-klient).

Baseret på den oplysning antager jeg, at det Tele Danmark bredbånd, din far
har bestilt

> [...]
> Nu er det bare sådan startbilledet på cd'en som er med i pakken, slet
> ikke ligner guiden på linket. Og der findes ikke mulighed for at

Den vejledning du kigger på er til TDC Internet bredbånd, der bruger PPPoE.
Tele DAnmark bredbånd bruger DHCP

> [...]
> emailadresse, men cd'en indeholder ikke en lyd om dette. Typisk, igen
> ! Hvordan ændrer man det eksisterende abb til adsl?

Der er kun TDC Internet bredbånd-kunder, der kan overføre et eksisterende
abonnement til ADSL. Mht. til basis-abonnement, skal din far være opmærksom
på, at hvis der ikke bliver ringet op med et alm. modem mindst hver 3.
måned, bliver abonnementet lukket. TDC Internet salg på 80808030 kan ændre
abonnementet til f.eks. et NetPlus abonnement,[3] hvor der ikke er noget
aktivitetskrav.

[1] http://www.teledanmark.dk/html/forsider/bredbaand.html
[2] http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=41935
[3] http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=41760

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Marge Gunderson: "I'm not sure I agree with you a hunnert percent
on your policework, there, Lou."

Fra : Car

Dato : 09-12-02 03:20

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Car" <car@jetcar.dk> enriched usenet with:

> Har han bestilt Tele Danmark Bredbånd [1] eller TDC Internet Bredbånd?[2]

Åhh.... Der findes både TeleDanmark Bredbånd og TDC Internet Bredbånd - det
var jeg ikke opmærksom på!

> [...]
mindre
> end 6,5 timer

> Baseret på den oplysning antager jeg, at det Tele Danmark bredbånd, din

Jeg tror du har ret.

> Den vejledning du kigger på er til TDC Internet bredbånd, der bruger
PPPoE.
> Tele DAnmark bredbånd bruger DHCP

Og så skal man ikke identificere sig eller hvad? Bare sætte
browser/emailkonto op til at bruge LAN?

> [...]
> abonnementet til f.eks. et NetPlus abonnement,[3] hvor der ikke er noget

Føj for en nedtur for ham

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-12-02 08:29

"Car" <car@jetcar.dk> skrev i en meddelelse
> Og så skal man ikke identificere sig eller hvad? Bare sætte
> browser/emailkonto op til at bruge LAN?

Korrekt

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats