Postgresql 7.2 -> 7.3
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-12-02 23:47

Hej.

Med Postgresql 7.2 havde jeg eksperimenteret mig frem til at bruge
NOW()-0.5 til at sammenligne med, når jeg gerne ville set om en dato
lå indenfor et stykke tid (jeg kan ikke huske hvor længe det svarede
til - en dag, en uge eller noget i den dur).

Med 7.3 bliver den sur:

pictures=> SELECT * FROM series WHERE published >= NOW()-0.5;
ERROR: Unable to identify an operator '-' for types 'timestamp with time zone' and 'numeric'
You will have to retype this query using an explicit cast
pictures=>

Hvad gør man så? Jeg synes ikke online manualen giver hjælp - den er i
øvrigt også til 7.2 stadigvæk...

Mvh.

--
"Well, I'm a moon around you" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Joakim Recht

Dato : 09-12-02 00:58

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> [...]
> pictures=>
>
> Hvad gør man så? Jeg synes ikke online manualen giver hjælp - den er i

Du bliver nok nødt til at fortælle hvad de 0.5 er for noget...
SELECT dalle FROM flan where blah >= NOW() - interval '30 seconds' kunne fx
være et bud...

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt
WWW http://www.braindump.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-12-02 11:15

On 09 Dec 2002 00:57:37 +0100, Joakim Recht wrote:

> [...]

[...]

> Du bliver nok nødt til at fortælle hvad de 0.5 er for noget...

Mjah, men nu har jeg ikke 7.2 længere, og det specifikke er ikke
interessant - det er dit svar til gengæld:

> SELECT dalle FROM flan where blah >= NOW() - interval '30 seconds'
> kunne fx være et bud...

interval - ahh, lige hvad jeg havde brug for/ikke havde fattet. Mange
tak!

Mvh.