Problem med bundkort ;(
Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 08-12-02 23:39

Hejsa Alle!

Jeg har netop fået samlet en maskine bestående af:
Bundkort: ESC el. soltek K7VZA
CPU: Amd Atlon 1200
Grafikkort: Innovision 32mb tnt2
Ram: 128 mb. sd
m.m.
Det hele er testet, og kørte der hvor jeg købte det, men efter jeg er kommet
hjem og har sat det sammen vil det ingen ting!
Når computeren starter siger den nogle beep-lyder, blæseren kører et par
sek., og så slukker skidtet sig! ;(
Ram, motherboard, cpu er testet!
Hvad kan der være galt ?
Kræver bundkortet en speciel strømforsyning ? (Bruger en Aopen 250w),
eller kan det være noget med at det bundkortet skal nulstilles først ?

På forhånd tak...

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
www.markedspladsen.com

Fra : Mogens

Dato : 09-12-02 00:39

On Sun, 8 Dec 2002 23:38:55 +0100, "Thomas Andersen [9000]"
<Lomme@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Kræver bundkortet en speciel strømforsyning ? (Bruger en Aopen 250w),
>eller kan det være noget med at det bundkortet skal nulstilles først ?

Hej

Jeg ville nok prøve en anden og større strømforsyning, for en
maskine med en Athlon 1200 CPU kræver mindst 300 W

Nu kriver du at den bipper, men hvordan bipper den ?
Antal og hastighed er jo en kode som skal fortælle dig
hvad der er galt. Fejlkoderne kan du finde enten i
manualen eller på nettet

mvh Mogens

Fra : Thomas\(4173\)

Dato : 09-12-02 23:26

> maskine med en Athlon 1200 CPU kræver mindst 300 W

min 1400 Athlon kører fint med en 235 W - 2xblæser,2xhdd,2xcd

tror nærmere det er grafkortet eller rammen den er galt med.
Tjek at all kort er sat ordentlig ned i slot'sne

Mvh
Thomas

Fra : Henning Kampmann

Dato : 11-12-02 16:26

On Mon, 9 Dec 2002 23:26:24 +0100, "Thomas\(4173\)"
<thowes@tdcadsl.dk> wrote:

Hvis du har været inde i bios og sat forskellige værdier vedr.
maks. temperaturer for board, strømforsyning og lign, så kan
fejlen snildt ligge der.

Fjern 220v kablet, kortslut reset-jumber'en og sæt strøm til
igen. Så kan det være at du er heldig.

Mvh.

Henning

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 10-12-02 19:38

Hej Thomas
Har du selv monteret bundkortet i kabinettet.
Det kan være en ledning til bundkortet , der
sidder forkert,eller slet ikke skal bruges.
Prøv at kontrollere det efter manuellen.
Mvh.
Jørgen