Emil bider
Fra : Helle

Dato : 08-12-02 22:51

Hej allesammen.

Emil er knap ½ år gammel og han er begynt at gnave og bide meget i os. Det
startede da han begynte at tabe tænder for en månedes tid siden, hvilket jo
klør - det kan vi vel alle huske?
Men han har skiftet alle tænder og de sidder alle flot. Tandkød, tunge og
mundhule er pænt og raskt men han bider stadig meget. Er det sådan et eller
andet sutte/bide/killinge stadie eller?
Det gør faktisk ret avs. Han leger meget og bider i sit legetøj men specielt
vores hænder går det ud over - om natten bliver vi nødt til at sove med
hænderne under dynen for ellers overfalder han og gumler i vores hænder.

Hvad kan det være?

Mange hilsner fra Helle

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-12-02 23:45

On 08/12/2002 22:50, in article
3df3c11a$0$71667$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Helle"
<krammemusen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> vores hænder går det ud over - om natten bliver vi nødt til at sove med
> hænderne under dynen for ellers overfalder han og gumler i vores hænder.

Han keder sig! Og han skal muligvis snart kastreres... Denne adfærd *kan*
være et tidligt tegn på magtkamp og kønsmodenhed.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 09-12-02 06:45

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> startede da han begynte at tabe tænder for en månedes tid siden, hvilket

Hej Helle

Min første tanke er, at han, pga. sin kedelige opvækst, først nu føler
sig så godt tilpas at han rigtig begynder at opføre sig som killing !

Hilsen
Bente

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 10-12-02 11:51

> [...]
> vores hænder går det ud over - om natten bliver vi nødt til at sove med
> hænderne under dynen for ellers overfalder han og gumler i vores hænder.

Nøjagtigt det samme gør vores hunkilling/kat på ca. 8 mdr. - om natten er
det blot mine ankler, det går ud over. Indtil nu har jeg tilskrevet det, at
hun er en slags "hittekat", som måske derfor har en lidt forstyrret adfærd -
hun har også svært ved at fastholde sin koncentration i forbindelse med leg
og spisning - men jeg overfører måske mine erfaringer med tidligt skadede
børn på katten? Som du selv har skrevet tidligere, så er kattene næsten
som vores børn.

Mvh. Camilla Hæstrup

---
Bøger til salg på: www.tranlampe.dk