Remissen
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-02 19:56

Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
Fortæl fortæl

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : bankehytten

Dato : 08-12-02 20:25

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse news:at047p$efu$1@sunsite.dk...
> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl

Hej

Jeg var af sted og det gik ud over mine egne forventninger jeg er så stolt af min dreng han vandt ex1 i sin klasse han var godt nok alene og blev norm.
Jeg lærte at jeg skal være bedre til at vaske ham men tiltrods for det fik han bedre resultater en jeg havde forventet det var både cæsar og min førtse udstilling.

Jeg blev også taget lidt med bukserne ned da jeg trode vi var færdig efter at han fik ex1 men plustlig blev han kaldt op til norminering så jeg fik plustlig travl det samme gjore min hjælper >grin<

Jeg vil helt sikker på udstilling igen det var vildt men jeg har godt nok meget at lære!!!!!!!!!!!

Hilsen Henriette.
--
DK.TOURNESOL
Norske skovkat og Main coon

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-12-02 20:43

Hej Henriette
Et stort tillykke herfra. Det må da give blod på tanden til at fortsætte med
at udstille?
Samtidig vil jeg da lige fortælle at en datter til min tidligere siameser
avlshan fik sit cert. og blev nomineret. Hun ejes af Kirsten Buna som også
har opdrættet Anns Donna og Ditte (faktisk er de storesøstre).
Desværre var der ialt kun udstillet 3 siamesere og det er da for dårligt!
Hilsen en stolt "bedstemor" Vibeke

Fra : bankehytten

Dato : 09-12-02 07:44

godmorgen

> Et stort tillykke herfra. Det må da give blod på tanden til at
> fortsætte med at udstille?

Ja det må jeg sige jeg har i hvertfald lyst til at prøve igen.
hvis ellers heldbredet vil

> [...]
> storesøstre). Desværre var der ialt kun udstillet 3 siamesere og det
> er da for dårligt! Hilsen en stolt "bedstemor" Vibeke

Tillykke med det!!!!!!! )))
Jeg trode ikke man kunne få certifikater i remisen???

Cæsar er stadig kun ungdyr og det vil han også lige nå (udstillingen er den 9 feb 03 cæsar er født den 11/4-02) at være i ballerup som evt vil være min næste udstilling )))

hilsen Henriette.

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-12-02 08:08

> Tillykke med det!!!!!!! )))
> Jeg trode ikke man kunne få certifikater i remisen???

Jo, CAP. Udstilling er for killinger/ungdyr og kastrater uden titler.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 08-12-02 20:57

> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl

Jeg skal love for, at vi trodsede kulden - på mere end en
måde. Der var rygeforbud, så vi stod og sk*defrøs uden
for, når vi skulle ryge. Jeg og adskillige andre tror nok, at
vi springen den udstilling over næste år, af samme årsag

Kesto var alligevel ikke med, for han var sløj i går. Han
havde det godt nok rimelig godt til morgen, men jeg turde
ikke udsætte ham for risiko. Chance tog sin første
udstilling fint og syntes vist at det var meget sjovt
efterhånden som dagen skred frem. Til sidst racede hun i
hvert fald rundt i buret og fik nedlagt sit telt adskillige
gange Hun fik EX1 og det er jeg fint tilfreds med.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Kate

Dato : 08-12-02 21:21

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in

> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl

Jeg trodsede også kulden og min evne til ikke at kunne finde vej
Ja, jeg skulle jo ikke udstille, men bare kigge på misser. Og sikke dog
en masse smukke og dejlige misser jeg fik hilst på, og snakket med
rigtigt mange mennesker, det fleste nogle jeg havde mødt før, men også
et par enkelte nye. Der var også nogle der var rygter om var tilstede
men som jeg bare aldrig fandt.
Jeg fik blandt andet lov at nusse en CorkyCoon, som er Ida, der kigger
forbi her engang imellem. Dejlig dreng, mums
Men jeg kan jo slet ikke remse alle de folk op jeg talte med, endte med
alligevel at være der i over 4 timer.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-12-02 22:02

Jo jo jeg var der skam. Og Djamilla fik EX2, som forventet.

Og som Helle skrev, herskede der svenske tilstande. Det var skam ikke nok,
at man sad i det lille forrum (med plads til 1 bord og 4 stole) til
cafeteriaen, næh, man skulle skam helt ud i den manglende sne for at ryge.
Aldrig har jeg fået så mange skideballer, hihi - og det havde man betalt
220,- for.

Faktisk var der ganske stor forargelse over dette rygeforbud, selv flere
ikke-rygere syntes det var for dårligt.

Synd, for det er ellers sådan en hyggelig udstilling.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-12-02 22:39

Nina, Tender Tribes wrote:
> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl

vi trodsede også kulden...... men efter at vi først sov over os, og så kom
afsted uden allergi piller til kæresten ( måtte et smut forbi apoteket så)
og sidenhen ikke kunne finde hvor hulen det lå, så ankom vi faktisk først
omkring middag selvom vi havde planlagt at være der ret tidligt*G*

vi fik kigget, nusset, pillet og nuldret en masse dejlige missere.....
Helles Chance er godt nok en yndig lille pige*G* forsigtig, men rigtig
rigtig dejlig.... men uh hvor jeg savnede kesto ;)

jeg var også rundt og kigge på persere, og må indrømme at selvom der var
mange dejlige, så er min egen altså den dejligste*G* hvis man dog lige ser
bort fra de skønne chincillaer der var

vi var forbi dommerbordene et par gange, men opgav at lytte med pga alle de
mennesker*G*

til sidst var vi jo også rundt og kigge på tingeltangel til misserne, og jeg
formastede mig til at købe tre stk stofmus med catnip i...... og jeg skal
lige love for at de var et hit herhjemme... ihvertfald hvis du spørger linda
og sweety*G*
Linda gik straks igang med at oversavle og gnaske og rulle sig på den ene...
og sweety mente at den lugtede deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejligt, så den blev
over sniffet til den store guldmedalje*G* alt i alt et kosteligt syn*G*

men desværre blev alle misserne for meget for kæresten ( trods to
allergipiller) så vi måtte forlade remisen allerede efter en times tid......
men heldigvis fik vi set lidt, og da dete jo ikke var voldsomt stort kom vi
også hele vejen rundt
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ann K.

Dato : 09-12-02 01:14

Hejsa.
Ja - og vi var der også... Altså Manden og mig
Men vi kom sidst på dagen, og er derfor nok gået glip af at møde så
mange... faktisk rendte vi kun ind "alle opdrætterne" og så lige Kate

Men, men , men - vi var der længe nok til at jeg blev forelsket!!! En
skønne dag - når jeg har vundet i lotto - ja, så _skal_ jeg altså have
en "seal-et-eller-andet" farvet Bengal!!! Og Manden skal have en
silver Somali
Ret sjovt egentlig... her "forlader" jeg mine elskede skovkatte for en
_korthåret_ misser, mens han lige pludselig er vild med en semilanghår

Nå, ja - vi blev da også helt enige om at vi så også skal have en sort
skovmis!
Kors for en raceforvirring, der vil opstå her i huset *sss* Men det er
vi jo allerede vant til

Mvh Ann

Fra : maz

Dato : 09-12-02 08:29

"Ann K." <tsars@os.dk> wrote in message news:at0n8m$8me$1@sunsite.dk...
> [...]
> skønne dag - når jeg har vundet i lotto - ja, så _skal_ jeg altså have
> en "seal-et-eller-andet" farvet Bengal!!! *snip*

Bengalen faldt min kæreste også pladask for! Han var helt forgabt i de meget
smukke bengalkatte, der var med, (var jeg nu også selv...*smelte*) så ja..på
et eller andet tidspunkt bliver det nok til sådan en lille forøgelse
herhjemme..*suk* :0))
At jeg i det hele taget fik hevet ham med på udstilling må siges at være en
sejr i sig selv......så det var jo rart at se, at sådanne nogle små yndige
skabninger kan gøre så stort et indtryk :)

maria

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 09-12-02 14:06

Nina, Tender Tribes skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Fortæl fortæl

Jaaaa!
Anakin og jeg var på vores første udstilling og vi hyggede os ret
gevaldigt.
Selve bedømmelsen gik fint. Det blev til en Ex4 af 5, så det var ikke
så imponerende, men jeg var jublende glad, fordi Anakin opførte sig så
pænt og ordentligt - det var det vigtigste når nu jeg fortrinsvis har
gået efter temperamentet da jeg skulle have killing.

Og så hoppede jeg ellers glad rundt og pralede af bedømmelsen, hvor
dommeren ved det generelle indtryk havde skrevet "Sweet mothers baby
boy". Så var jeg bare solgt.

Mors dreng var ret uimponeret og sov i besynderlige positurer, der
gjorde fin reklame for skovkattens afslappede natur!

Hovedformålet blev heldigvis også opfyldt: Jeg lærte en hel masse. Min
personlige shopper hjalp til med indkøb af børster og hans søn,
katte-aktivatoren (aktivisten?), viste mig flere gange hvordan man
åbner en transportkatte.
Derudover talte jeg med en masse flinke udstillere og opdrættere og
det var sjovt at få sat ansigter på de mange hjemmesider jeg har
gennemtrevlet.

Nåja, så var der også nogle katte. De var dæleme lækre! Og så fik jeg,
endnu engang, bekræftet at jeg er til semi-langhår. Teorien blev især
bestyrket af at være placeret mellem en Devon Rex og en Cornish Rex,
hvor Ankin og jeg var helt enige om at de så underlige ud. Men søde
var de.

Kanon dag. Den eneste skuffelse der var at finde, var i Fie ansigt da
vi kom hjem. Det lader altså til at det aldrig skal lykkes hende at
slippe af med den irriterende skovbamse.

--
"Kærlighed er en lille hest, der ikke er sur"
- Glimmer Glenn

Fra : Kate

Dato : 09-12-02 19:59

Stina H. Diderichsen <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote in

> Og så hoppede jeg ellers glad rundt og pralede af bedømmelsen, hvor
> dommeren ved det generelle indtryk havde skrevet "Sweet mothers baby
> boy". Så var jeg bare solgt.

Guuud, så har jeg jo også mødt dig
Det anede jeg ikke. Du kom ned til Helles bur og viste den frem og
grinede en vis legemsdel i laser

Fra : Lars Dahl

Dato : 09-12-02 15:12

> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl

Hej Nina.

Tjah... Vi var der også, medbringende Hekla - det sure spektakel - som
selv sørgede for, hvad konkurrenterne ikke kunne . Hun var så muggen
og tvær, at vi er begejstrede for at slippe afsted med Ex.3 i stedet for
Disk..... Så rent kattemæssigt var det bedste at følge "vores" misser -
Aurora & Emily - og få bekræftet at det ikke er helt åndssvagt, hvad vi
går og laver.
Vi havde lovet Jens at han skulle hilse på sin slædehund, men Kesto var
desværre blevet syg . Det lod dog ikke til at slå Jens mere ud, end
han stadig gjorde sit bedste for at leve op til sit nye "kælenavn" -
Terminator! Han oksede rundt og hvervede nye medlemmer til sin fanklub -
som snart er lige så stor som Kestos .

Ellers mødte vi en masse fra gruppen her - startende med Stina (som var
nervøs for at vi skulle køre Anakin - nåh nej, Mors Dreng - ned. Vi så
ikke ret mange med mus på, men tror da nok at vi fik spottet de fleste
alligevel...

Som ryger vil jeg da også lige kommentere rygeforbudet: IMO er det helt
OK!! Fordelene ved det er at man med mellemrum kommer ud og bliver kølet
af - og så ryger man ikke helt så meget som ellers . Til gengæld er
jeg meget lidt begejstret for, at der til en hel udstilling er 2 (to!)
toiletter!!!

Med venlig hilsen
Lars Dahl
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Vang

Dato : 09-12-02 15:37

Jeg havde heldigvis fået taget mig sammen til at trodse vind og vejr,
åhhh sikke en dag :) Aurora er virkelig ligeså smuk som på billederne og
mere til, det var bare surt at jeg tog den forkert taske med.

Mange tak Lars, du forsødede virkelig min dag.

Med venlig hilsen
Lene Vang
- Tøm kattebakken ved privat svar

helle: hvordan har Kesto det????

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-12-02 15:50

"Lene Vang" <lenevangKATTE@BAKKEmsn.com> wrote in message

> helle: hvordan har Kesto det????

Kesto har det fremragende igen og er helt tilbage til sit
gamle jeg

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Majer

Dato : 09-12-02 22:31

> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl

Hej Nina!!

Kæresten og jeg var også derinde... Uden Creamy! Når man er ny i
udstillingsverdenen, var det faktisk ret fedt ikke at have en kat med.
Selvom jeg hygger mig meget med at udstille Creamy, så er det også lidt
stressende, da jeg kun har prøvet det få gange! Men denne gang tog vi afsted
uden kat, og bare som tilskuer. Det var skønt at kunne tage hjem da det
passede os! Og så fik jeg jo også set mange flere katte end jeg plejer!!

Udover kattene, så købte vi jo også lidt, og fik hilst på Lars & Hanne,
Else, Stina og Denise.

Mange hilsner fra
Majer

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-12-02 23:09

"Majer" <majbrittFJERN@majer.dk> skrev i en meddelelse
> Udover kattene, så købte vi jo også lidt, og fik hilst på Lars & Hanne,
> Else, Stina og Denise.

Ja, jeg købte jo også lidt, bl.a. den radiatorseng, jeg længe har villet
have til gamle Gaby. Jeg har selvfølgelig samlet den med det samme, og hængt
den op på hendes yndlingsradiator - men gider hun bruge den???!! Da jeg
prøvede at sætte hende op i den i dag, og sad og kælede for hende, for at
hun rigtig skulle mærke, hvor rart der var, så bed hun mig sgu' ??? - endda
hårdere end hun plejer *grrr*. Såeh - det var ikke nogen større succes.
Aurora og Emily gider selvfølgelig heller ikke ligge i den, men nu lader jeg
den altså hænge et stykke tid, og ser om de ændrer mening. Og hvis ikke;
tjaeh, så har jeg en splinterny radiatorseng billigt til salg *SS*

Mvh. Else.
Nåh, ville I også vide, hvordan det gik på udstillingen? Joeh, konkurrencen
var hård i vores gruppe, så at Aurora blev Ex3 ud af 6 er vi _ret_ tilfredse
med. Emily blev nr. 6, fordi hun stadig kun har en _anelse_ mere pels end en
korthårskat *G*.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-12-02 23:20

On 09/12/2002 23:09, in article at347f$m46$1@sunsite.dk, "Else Gyldenkærne"
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> [...]
> den altså hænge et stykke tid, og ser om de ændrer mening. Og hvis ikke;
> tjaeh, så har jeg en splinterny radiatorseng billigt til salg *SS*

Prøv at hænge den et andet sted - nogen gange er det sådanne små detaljer,
der gør forskellen

Fra : Hanne Dahl

Dato : 10-12-02 08:55

Hej Camilla og Else
Yep, Jeg vil give Camille ret. Louis og Bambie gad ihverttilfældet ikke
bruge
vores det første halve år. Så flyttede den ud i badeværlset hvor den blev
Louis plads. Bambie gad stadig ikke Da så Jens kom flyttede hylden ind
i stuen
igen også syndes Louis at den stadig var god nok. Nu slogs han med
Finkelinen
Hekla om hvem som skal ligge i den ))
Så Else giv hende tid, tøserne skal nok bruge den vis Damen ikke gider.*S*

Jule hilsner fra Hanne Dahl og Terminatoren

Fra : Hanne Dahl

Dato : 10-12-02 08:55

Hej Camilla og Else

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-12-02 09:48

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Gyldenkærne"

> Prøv at hænge den et andet sted - nogen gange er det sådanne små detaljer,

Tja, men nu havde jeg jo netop hængt den op på den radiator hun altid sidder
og kliner sig op ad for at holde varmen. Og gæt lige, hvor hun sidder lige
nu....? Rigtigt; ved yndlingsradiatoren, UNDER radiatorsengen *GG*.

Mvh. Else.

Fra : Lars Dahl

Dato : 10-12-02 01:09

> åhhh sikke en dag :) Aurora er virkelig ligeså smuk som på billederne og
> mere til, det var bare surt at jeg tog den forkert taske med.
>
> Mange tak Lars, du forsødede virkelig min dag.

Jamen, det var da så lidt . Og så var det endda ikke engang min kat *S*
Men det var vist alligevel godt, jeg havde "vagter" på *G*. Ellers var
Ditte & Else nok blevet kede af det...

Fra : Denise

Dato : 09-12-02 09:12

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message
> Hvem trodsede kulden og var på Remissen i dag?
> Fortæl fortæl
>
> --
>

> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Hej
Vi var også forbi en hurtig tur, (det var jo en lille udstilling -
kattemæssigt) og fik hilst på nogle af udstillerne.
Det gik så hurtigt, at Claus ikke nåede at få allergi, så det var jo fint
nok
Hilsen Denise