kde gnome
Fra : Bjørn Andersen

Dato : 05-03-01 09:43

Hvad bliver brugt mest, KDE eller GNOME ?

V.H.
Bjørn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-03-01 09:45

Bjørn Andersen skrev:

> Hvad bliver brugt mest, KDE eller GNOME ?

Jeg bruger KDE hver dag, men stort set aldrig Gnome.

// Klaus

Fra : Martin A

Dato : 05-03-01 10:31

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]

Da jeg så den store fod i Gnome for første gang,
skiftet jeg til KDE.

Martin

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 05-03-01 11:25

Martin A wrote:

> Da jeg så den store fod i Gnome for første gang,
> skiftet jeg til KDE.
>
> Martin

Det virker ikke som en specielt saglig grund, men jeg foretrækker nu også
selv KDE. Men det tog mig da et års tid at finde ud af hvad jeg helst ville
bruge, IMHO er en veloptimeret twm nu heller ikke det værste

Thomas A. Frederiksen
--
..sig

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-03-01 10:52

"Bjørn Andersen" <admin@sonderborgby.net> writes:

> Hvad bliver brugt mest, KDE eller GNOME ?

Jeg tror det er sådan cirka 49-49 på arbejdsstationer og forhåbentligt
0-0 på servere (applikationsservere undtaget). Selv bruger jeg Gnome
på en af mine arbejdsmaskiner og intet (læs: tekstmode) på mine andre
abejdsmaskiner.

Den eneste reele måling af programmers popularitet jeg kender er
Debians popularity contest, der foregår ved at folk en gang om ugen
melder hvilke pakker de har installeret og hvilke pakker, der rent
faktisk bliver brugt (atime på filer, tror jeg). Det sker helt
automatisk hvis man har installeret pakken popularity-contest.

Den giver godt nok et resultat der siger omkring 300 til gnome og
omkring 100 til KDE. Men den er nok farvet af at det har været svært
at bruge KDE under Debian før Qt-licensen blev GPL-kompatibel.

http://people.debian.org/~apenwarr/popcon/

Popularity-contest bliver iøvrigt brugt til at afgøre hvilke
programmer der skal på hvilken CD i et sæt debian cd'ere.

--
Free beer får det bedste frem i en pingvin.
http://peter.makholm.net/beer/

Fra : Kent Friis

Dato : 05-03-01 18:18

Den 05 Mar 2001 10:51:48 +0100 skrev Peter Makholm:

> [...]
>0-0 på servere (applikationsservere undtaget). Selv bruger jeg Gnome
>på en af mine arbejdsmaskiner og intet (læs: tekstmode) på mine andre

Jeg tror nærmere 45-45 eller måske endda 40-40...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: fire.png

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-03-01 12:20

"Bjørn Andersen" <admin@sonderborgby.net> wrote in message
> Hvad bliver brugt mest, KDE eller GNOME ?

Efter at have prøvet både kde, gnome og blackbox har jeg valgt at bruge
blackbox.

Den har ikke alle de juleklokker osv. som kde og gnome. Den kan næsten
ingenting, men den kan meget mere end hvad jeg har brug for.

Men nu er det grafiske heller ikke min hverdag. Jeg bruger stort set kun X
hvis jeg skal bruge Netscape eller Gimp. Og selv når jeg har X kørende
hopper jeg tit over i tekst-terminalerne.

Nårja, X har også den fordel at jeg kan køre terminaler med plads til mange
flere tegn. Men det er nu kun fordi jeg ikke har fået styr på svgamode el.
lign. endnu. :)

Mvh.

Niels Andersen