Centering af et object i solidworks
Fra : Mads Jensen

Dato : 08-12-02 17:00

Hej Alle.

Jeg jeg har brug for noget basic hjælp til solidworks 2001, jeg har et
object i en ny assemblement, hvor efter at jeg importere en ny part denne
part skal så sidde mit i det andet object.. eks. sidde mit på en lang lige
stang.. hvordan gør jeg dette?? Kan ikke bruge dimension tool da jeg ikke
kan få lov til at ændre value på tingene i min assemblement..

Håber på et hurtigt svar.

Mvh
Mads.

Fra : Carsten P

Dato : 10-12-02 22:04

Dette forum er for CAD-Brugere ikke Brugere af solidworks...

Men du kunne jo forsøge med constraints, man må forudsætte at
SolidWorks kan håndtere dette..........

Prøv da Inventor og kom ud over stepperne uden at skulle tænke såmeget
på hvordan og hvorfor.....

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-12-02 17:11

Hej

"Carsten P" <Carsten@tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SolidWorks kan håndtere dette..........
>
> Prøv da Inventor og kom ud over stepperne uden at skulle tænke såmeget

Ja, jeg vil lige springe let henover Carsten's indlæg.
Det nemmeste er at have et plan midt i din stang. Hvis du selv har lidt
indflydelse på hvordan den bliver konstrueret, så vil det være absolut
smartest at ekstrudere den som 'midplane' i stedet for 'blind', så ligger
dit sketchplan for profilen midt i stangen. Ellers laver du et plan midt i
stangen, det er vist nemmest med et surface, jeg husker ikke helt hvordan
(Jeg sidder 35 km fra min SW-PC lige nu...)
Hvis du ikke har rettigheder til redigere i din part (sådan forstår jeg det,
når du skriver, at du ikke kan få lov til at value ??), så lav en Sketch i
assemblyet på parten, hvor du f.eks laver en 'convert entities' af en kant
og laver et punkt e.l på midten af den, så kan du mate til det. Kors hvor
lyder det dog besværligt Hvordan mon beskrivelsen af den samme operation
er til Inventor ? Eller er det noget med at det simpelthen sker automatisk ?
Nå, jeg kender jo ikke Carsten, men den slags lettere usaglige indlæg kan
godt bringe mit p.. i kog

God jul til alle

Leo, civil SolidWorks-bruger, endda ret godt tilfreds...

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 21:32

In article <rhlcvusd384b1vuc0aen8h9ocunn7jtnk7@4ax.com>, Carsten@tele.dk says...
> Dette forum er for CAD-Brugere ikke Brugere af solidworks...

Carsten, du har tilsyneladende ikke læst gruppens fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.cad

Idet gruppen omhandler både 2D & 3D CAD systemer, inkludere dette også Solidworks.

--
Best regards

Lars Sandberg
IMAGINiT Denmark