Tandskift
Fra : dorthe jensen

Dato : 08-12-02 14:26

Hej

Jeg vil starte med at ønske jer allesammen en god jul og et godt nytår.
Vi har en grand danois hvalp som bliver 5mdr den 20.
Han har faktisk skiftet alle sine tænder med undtagelse af et par stykker,
og det syntes jeg er tideligt.
Vi har fået afvide at de ikke skifter tænder før de er 5-6 måneder der var
faktisk en der mente at de var 8-9 mdr.
kan nogen fortælle mig hvad der er den normale alder for tandskift?
venlig hilsen Dorthe

Fra : Thomas Pihlman

Dato : 08-12-02 17:09

Hej dorthe
Min Amerikansk Bulldog havde skiftet alle sine tænder da den var omkring
5mdr, og efter hvad jeg ved er det meget normalt.
Men held og lykke med jeres "lille" hvalp.
hilsen thomas

Fra : Holm

Dato : 08-12-02 17:07

dorthe jensen <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3df35efb$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> faktisk en der mente at de var 8-9 mdr.
> kan nogen fortælle mig hvad der er den normale alder for tandskift?

Det er helt normalt som din hund skifter tænder !
8-9 mdr er derimod noget sent , men der kan være forskel , racerne imellem !

Min er i fuld gang med tandskift og han er 18 uger.

Holm