Medion Titanium MD 8000 - Diskettedrev
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 08-12-02 15:50

Aldi maskinen er umiddelbart forberedt til at montere et A-drev (så jeg da
jeg åbnede den).

Jeg fik derfor hurtigt monteret et brugt drev fra en anden maskine (virkede
forinden afmonternig).
Problemet er at Medion 8000 ikke kan registrere ny hardware. Så drevet er
helt død.

Er der nogen derude der har lignende problemer - eller skal jeg gå kabler
efter endnu en gang ?

hilsen
Jørn Rasmussen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-12-02 16:16

"Jørn Rasmussen" wrote:

> Er der nogen derude der har lignende problemer - eller skal jeg gå kabler
> efter endnu en gang ?

Du har sat det til i Bios ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-02 16:26

"Jørn Rasmussen" <post@farman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt død.
>
> Er der nogen derude der har lignende problemer - eller skal jeg gå kabler

Med A-drev mener du formentlig et diskettedrev. Et sådant er ikke
plug-and-play.
Du skal ind i BIOS og definere, at du har installeret drevet ( og fortælle,
om det er et 722- eller 1444 kB diskettedrev).
Efter genstart vil dit drev virke.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-01-03 23:40

Hej

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fortælle,
> om det er et 722- eller 1444 kB diskettedrev).

Men ikke hos mig...

Jeg skal hjælpe min onkel med at sætte diskettedrev i hans Medion PC,
men kan ikke få det til at virke.

1) Diskettedrevet er spritnyt
2) Kablet virker i en anden PC
3) Diskettedrevet er aktiveret i BIOS (1,44 MB)
4) Bootsekvens er sat til floppy som første enhed

Problem 1:
Drevet opdages i enhedshåndtering, men det vil slet ikke læse "gamle"
disketter.
Efter laaaang tid siger maskinen, at disketten ikke er formateret og
tilbyder
formatering. Jeg har prøvet at formatere, og derefter vil den gerne læse
disketten.

Problem 2:
Selv om disketten er første "boot device", booter maskinen slet ikke på
disketten.

Har nogen derude erfaringer og forslag til at knække dette? (mens jeg stadig
har hår på hovedet...)

På forhånd tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Henning

Dato : 09-01-03 20:18

>Jeg skal hjælpe min onkel med at sætte diskettedrev i hans Medion PC,
>men kan ikke få det til at virke.
>
>1) Diskettedrevet er spritnyt
>2) Kablet virker i en anden PC

Er drevet testet med det pågældende kabel i en anden pc? Der er
forskellige typer kabler, ikke alle virker til alle drev. Nogle drev
har jumpere, der skal ændres i forhold til kabeltype!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Tom Christensen

Dato : 10-01-03 01:26

Hej Henning

Tusind tak for dit svar.

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Er drevet testet med det pågældende kabel i en anden pc? Der er
> forskellige typer kabler, ikke alle virker til alle drev. Nogle drev
> har jumpere, der skal ændres i forhold til kabeltype!

Ne´j, det nye drev har ingen jumpere.
Men jeg fandt et gammelt diskettedrev, som virker :)

Så nu kan jeg komme videre (og aflevere det "gamle" nye drev igen)

Tak for hjælpen.

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 08-12-02 18:27

Jamen er det ikke herligt når problemerne ikke er større -
Tak for hurtigt svar.