Dårlig hastighed med Direct Connect
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-12-02 15:28

Hej,

Mig og en kammerat bor i samme lejlighed og vi bruger programmet Direct
Connect til at dele filer med.

Men på min computer kan jeg kun downloade med ca. 100 KB i sek., selvom det
er et 100 MBit netværk. Hvad er der mon galt?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-02 15:31

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> [...]
det
> er et 100 MBit netværk. Hvad er der mon galt?

Er direct connect ikke et program til at dele filer over Internettet?

Det kan være at der er indbygget en begrænselsse på hastigheden i
programmet?

Men ellers synes jeg ICQ er velegnet til sådan noget. Der går det da noget
stærkere.. Dog har jeg da ikke oplevet over 3500 KB/s

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-12-02 15:34

> Er direct connect ikke et program til at dele filer over Internettet?
>
> Det kan være at der er indbygget en begrænselsse på hastigheden i
> programmet?

Det er også til LAN og en anden computer i netværket henter fint med stor
hastighed...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-02 15:41

> Det er også til LAN og en anden computer i netværket henter fint med stor
> hastighed...

hvilket netkort er der tale om, og hvilket OS?

Jeg har også selv oplevet noget i samme retning.. Hvor netkortet kun kunne
overfører omkring 35KB/s pr- connection

Det var et 3com PCMCIA netkort som var installeret under XP.. Åbenbart har
der været noget problem med de drivere som XP bruger.. For netkortet virker
fremragende under windows ME

En anden ting kan måske være dine TCP/Ip instillingere. Hvis fx din Receive
Window (RWIN) er meget lav.. Det er vist noget med hvor meget data den kan
sende eller modtage, før den skal kvitere for pakkerne. Hvis den hele tiden
skal kvitere, er der måske ikke båndbredde nok til at modtage...

Er det en swich eller hub computerne er sat samme med?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-12-02 17:31

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
>
> Men på min computer kan jeg kun downloade med ca.
> 100 KB i sek., selvom det er et 100 MBit netværk.

Der er vist en indstilling der hedder noget med "Passive" et
eller andet, prøv at ændre den.
Ellers skal netkortet vist stå til "Auto" i hastighedsindstillingerne.

Jeg har selv haft det problem i LAN.

/Mikael

Fra : H.H.

Dato : 08-12-02 20:30

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
> eller andet, prøv at ændre den.
> Ellers skal netkortet vist stå til "Auto" i hastighedsindstillingerne.

Det har ikke noget med active/passive ang hastigjhden.
Kun når man laver en søgning.

Eller hænger jeg mere til Auto ikke er slået til, eller des lige.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-12-02 22:26

H.H. wrote:
> Eller hænger jeg mere til Auto ikke er slået til, eller des lige.

Det burde jo heller ikke have betydning, men nu jeg tænker
mig om, var det faktisk grunden da jeg havde problemer.

/Mikael

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-12-02 08:03

> Eller hænger jeg mere til Auto ikke er slået til, eller des lige.

Auto er slået til - vi kører også 100 MBit når overførsler sker gennem
Windows...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-12-02 11:25

Rasmus Nielsen wrote:
> Auto er slået til - vi kører også 100 MBit når overførsler sker
> gennem Windows...

Så vender vi den rundt ;)
Prøv at sæt hastigheden fast til 100Mbps...

/Mikael