/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Problem med Medion Titanium MD 8000
Fra : Kim Madsen


Dato : 08-12-02 08:47

Har just købt en Medion Titanium MD 8000 i Aldi.

Problemet er, at jeg ikke kan gå den til at gå på Internettet. Jeg
bruger Stofanet, som har fungeret upåklageligt på min gamle maskine
med det netkort, der fulgte med fra Stofa.

Medion PC'en vil ikke connecte til Internettet. Stofanet gør det på
den måde, at man først connecter til signon.stofanet.dk, hvor man
indtaster brugernavn og password, hvorefter man kan gå på Internettet.
Men med Medion PC'en kan jeg end ikke få adgang til at signe på.

Jeg har mistanke om, at der er et teknisk problem med Medion PC'en.
Jeg har nemlig prøvet at installere mit gamle netkort i Medion PC'en
med samme resultat.

Jeg har selvfølgelig checket, at netledningen er forbundet mellem
modem og PC. Og at TCP/IP er korrekt konfigureret. Hele
konfigurationen er 100% identisk med min gamle PC.

Medion PC'en kører Windows XP Home Edition - men jeg har også prøvet
med XP Pro. Det ændrede ingenting.

Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?

 
 
E Henrichsen (08-12-2002)
Kommentar
Fra : E Henrichsen


Dato : 08-12-02 10:49

Har du prøvet med telnet 192.168.30.2 259

prøv evt. hive strøm og netkablet fra dit modem

mvh
Erik
"Kim Madsen" <kimmm@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:eee7933c.0212072346.731f1f6f@posting.google.com...
> Har just købt en Medion Titanium MD 8000 i Aldi.
>
> Problemet er, at jeg ikke kan gå den til at gå på Internettet. Jeg
> bruger Stofanet, som har fungeret upåklageligt på min gamle maskine
> med det netkort, der fulgte med fra Stofa.
>
> Medion PC'en vil ikke connecte til Internettet. Stofanet gør det på
> den måde, at man først connecter til signon.stofanet.dk, hvor man
> indtaster brugernavn og password, hvorefter man kan gå på Internettet.
> Men med Medion PC'en kan jeg end ikke få adgang til at signe på.
>
> Jeg har mistanke om, at der er et teknisk problem med Medion PC'en.
> Jeg har nemlig prøvet at installere mit gamle netkort i Medion PC'en
> med samme resultat.
>
> Jeg har selvfølgelig checket, at netledningen er forbundet mellem
> modem og PC. Og at TCP/IP er korrekt konfigureret. Hele
> konfigurationen er 100% identisk med min gamle PC.
>
> Medion PC'en kører Windows XP Home Edition - men jeg har også prøvet
> med XP Pro. Det ændrede ingenting.
>
> Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
> Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?



Kim Madsen (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Kim Madsen


Dato : 08-12-02 19:24

Tak for forslaget. Jeg har prøvet med at tage strømmen fra modem'et.
Men det hjalp desværre heller ikke på problemet.

Jeg har hørt om, at andre har haft problemer med deres netkort, som
blev leveret sammen med Stofanet, når de har opgraderet deres
computere. Det skulle vist være noget med, at motherboardet og
netkortet ikke duede sammen.

Da jeg har prøvet at sætte Stofanet's netkort i Medion PC'en uden
resultat - samtidig med, at det fungerer i min gamle PC, kan jeg kun
konkludere én af følgende:

1. Der er noget galt med Medion PC'en og da problemet forekommer med
to forskellige netkort, må problemet ligge andetsteds end på
netkortet.
2. Der er noget galt med Stofanet's modem i forhold til nyere PC'er.

Jeg er nået dertil, at jeg blot vil returnere Medion PC'en.

Så håber jeg blot, at jeg ikke får samme problem med en anden ny PC,
fordi årsagen ligger i punkt 2 overnfor.


"E Henrichsen" <henrichsen@stofanet.invalid> wrote in message news:<3df31568$0$1742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> Har du prøvet med telnet 192.168.30.2 259
>
> prøv evt. hive strøm og netkablet fra dit modem
>
> mvh
> Erik
> "Kim Madsen" <kimmm@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:eee7933c.0212072346.731f1f6f@posting.google.com...
> > Har just købt en Medion Titanium MD 8000 i Aldi.
> >
> > Problemet er, at jeg ikke kan gå den til at gå på Internettet. Jeg
> > bruger Stofanet, som har fungeret upåklageligt på min gamle maskine
> > med det netkort, der fulgte med fra Stofa.
> >
> > Medion PC'en vil ikke connecte til Internettet. Stofanet gør det på
> > den måde, at man først connecter til signon.stofanet.dk, hvor man
> > indtaster brugernavn og password, hvorefter man kan gå på Internettet.
> > Men med Medion PC'en kan jeg end ikke få adgang til at signe på.
> >
> > Jeg har mistanke om, at der er et teknisk problem med Medion PC'en.
> > Jeg har nemlig prøvet at installere mit gamle netkort i Medion PC'en
> > med samme resultat.
> >
> > Jeg har selvfølgelig checket, at netledningen er forbundet mellem
> > modem og PC. Og at TCP/IP er korrekt konfigureret. Hele
> > konfigurationen er 100% identisk med min gamle PC.
> >
> > Medion PC'en kører Windows XP Home Edition - men jeg har også prøvet
> > med XP Pro. Det ændrede ingenting.
> >
> > Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
> > Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?

Henning (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 08-12-02 20:15


>Jeg har hørt om, at andre har haft problemer med deres netkort, som
>blev leveret sammen med Stofanet, når de har opgraderet deres
>computere. Det skulle vist være noget med, at motherboardet og
>netkortet ikke duede sammen.
>
>Da jeg har prøvet at sætte Stofanet's netkort i Medion PC'en uden
>resultat - samtidig med, at det fungerer i min gamle PC, kan jeg kun
>konkludere én af følgende:
>
>1. Der er noget galt med Medion PC'en og da problemet forekommer med
>to forskellige netkort, må problemet ligge andetsteds end på
>netkortet.
>2. Der er noget galt med Stofanet's modem i forhold til nyere PC'er.
>
>Jeg er nået dertil, at jeg blot vil returnere Medion PC'en.

Temmelig useriøs holdning - hvad med at kontakte Stofanets support i
stedet? Medion-computeren består af standarkomponenter, som sidder i
enhver ny pc.


Henning
hsb(at)image.dk

Kim Madsen (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Kim Madsen


Dato : 10-12-02 07:00

Jeg HAR kontaktet Stofanets support OG Medions support - og de har
begge foreslået, at jeg tester mit netkort ved at koble Medion PC'en
sammen med min gamle PC via et krydset kabel. Jeg har ikke
tilfældigvis et sådant kabel liggende. Min indstilling til dette er,
at jeg bestemt ikke gider at bruge tid på at anskaffe et sådan kabel
eller for den sags skyld bruge tid på at teste noget som helst på en
ny computer. Hvis den ikke fungerer, skal den retur. Det er vel ikke
min opgave at finde ud af, HVAD der er galt med en PC? Det må ligesom
være producentens opgave....

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in message news:<0f67vu47gvkqqd2mnphsv5t6qv6g3a0v6o@4ax.com>...
> >Jeg har hørt om, at andre har haft problemer med deres netkort, som
> >blev leveret sammen med Stofanet, når de har opgraderet deres
> >computere. Det skulle vist være noget med, at motherboardet og
> >netkortet ikke duede sammen.
> >
> >Da jeg har prøvet at sætte Stofanet's netkort i Medion PC'en uden
> >resultat - samtidig med, at det fungerer i min gamle PC, kan jeg kun
> >konkludere én af følgende:
> >
> >1. Der er noget galt med Medion PC'en og da problemet forekommer med
> >to forskellige netkort, må problemet ligge andetsteds end på
> >netkortet.
> >2. Der er noget galt med Stofanet's modem i forhold til nyere PC'er.
> >
> >Jeg er nået dertil, at jeg blot vil returnere Medion PC'en.
>
> Temmelig useriøs holdning - hvad med at kontakte Stofanets support i
> stedet? Medion-computeren består af standarkomponenter, som sidder i
> enhver ny pc.
>
>
> Henning
> hsb(at)image.dk

Flemming (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 10-12-02 08:22

Kim Madsen wrote:
> Jeg HAR kontaktet Stofanets support OG Medions support - og de har
> begge foreslået, at jeg tester mit netkort ved at koble Medion PC'en
> sammen med min gamle PC via et krydset kabel. Jeg har ikke
> tilfældigvis et sådant kabel liggende. Min indstilling til dette er,
> at jeg bestemt ikke gider at bruge tid på at anskaffe et sådan kabel
> eller for den sags skyld bruge tid på at teste noget som helst på en
> ny computer. Hvis den ikke fungerer, skal den retur. Det er vel ikke
> min opgave at finde ud af, HVAD der er galt med en PC? Det må ligesom
> være producentens opgave....

Hvordan kan du regne med at de lige konfigurere den pc til at fungere sammen
med dit Stofa Internet ?
Det samme image virkede med mit Tiscali Adsl, jeg skulle bare lige slette
det der dail up shit.

--
Mvh. Flemming



Peter Loumann (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 10-12-02 11:20

On 9 Dec 2002 22:00:09 -0800, kimmm@mail1.stofanet.dk (Kim Madsen)
wrote:

>Jeg HAR kontaktet Stofanets support OG Medions support

Det lyder fornuftigt.

>[...]
>at jeg bestemt ikke gider at bruge tid på at anskaffe et sådan kabel
>eller for den sags skyld bruge tid på at teste noget som helst på en
>ny computer. Hvis den ikke fungerer, skal den retur. [...]

Det forekommer mig helt usandsynligt, at det er computeren, det er
galt med - hvis den altså ikke viser andre tegne på fejl. Virker
stofanet hos dig fra den gamle computer? I så fald lyder for mig mere
som en brugerfejl. Har du fulgt stofas vejledning for opsætning af
stofanet? Der ser du bl.a., at du ikke skal bruge guiden
internetforbindelse, men bare gå i netværk og vælge opsætning af
kontor- eller hjemmenetværk.

Jeg har selv en medion (aldi), godtnok et år ældre. Der har ikke været
nogen problemer med netkort eller stofanet. i hvert fald ingen, der
kan tilskrives computeren.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Henning (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 08-12-02 12:42


>Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
>Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?

Det lyder ikke som hardwarefejl, men nærmere at du mangler et dial-up
program?
Har du fulgt wizzarden i netværkstilføjelser? Her kan du vælge en
forbindelsestype, som først skal sprøge om brugernavn/password.


Henning
hsb(at)image.dk

Per Frederiksen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Frederiksen


Dato : 09-12-02 00:13


"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ve56vuogokroffgpjtp75o4rqmthksm8sa@4ax.com...
>
> >Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
> >Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?
>
> Det lyder ikke som hardwarefejl, men nærmere at du mangler et dial-up
> program?
> Har du fulgt wizzarden i netværkstilføjelser? Her kan du vælge en
> forbindelsestype, som først skal sprøge om brugernavn/password.
>

Ja, jeg kan huske at Medion pc'en som standard var konfigureret til at koble
på internettet via opkaldskort = det indbyggede modem.

Så det skal du have ændret til netkortet i stedet.

mvh
er



Kim Madsen (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Kim Madsen


Dato : 10-12-02 07:02

Er gjort helt fra starten....men det hjælper bare ikke.

"Per Frederiksen" <pef@ddf.dk> wrote in message news:<3df3d23a$0$213$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:ve56vuogokroffgpjtp75o4rqmthksm8sa@4ax.com...
> >
> > >Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
> > >Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?
> >
> > Det lyder ikke som hardwarefejl, men nærmere at du mangler et dial-up
> > program?
> > Har du fulgt wizzarden i netværkstilføjelser? Her kan du vælge en
> > forbindelsestype, som først skal sprøge om brugernavn/password.
> >
>
> Ja, jeg kan huske at Medion pc'en som standard var konfigureret til at koble
> på internettet via opkaldskort = det indbyggede modem.
>
> Så det skal du have ændret til netkortet i stedet.
>
> mvh
> er

Kim Madsen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Kim Madsen


Dato : 15-12-02 10:28

Problemet er nu løst. Krævede en opdatering af driveren til
netværkskortet. Ja, det synes jeg jo ikke lige var til at vide, når
man køber en ny PC, at man så skal opdatere driverne før den virker.
Men så er det da på plads.

Tak for forslagene.

kimmm@mail1.stofanet.dk (Kim Madsen) wrote in message news:<eee7933c.0212072346.731f1f6f@posting.google.com>...
> Har just købt en Medion Titanium MD 8000 i Aldi.
>
> Problemet er, at jeg ikke kan gå den til at gå på Internettet. Jeg
> bruger Stofanet, som har fungeret upåklageligt på min gamle maskine
> med det netkort, der fulgte med fra Stofa.
>
> Medion PC'en vil ikke connecte til Internettet. Stofanet gør det på
> den måde, at man først connecter til signon.stofanet.dk, hvor man
> indtaster brugernavn og password, hvorefter man kan gå på Internettet.
> Men med Medion PC'en kan jeg end ikke få adgang til at signe på.
>
> Jeg har mistanke om, at der er et teknisk problem med Medion PC'en.
> Jeg har nemlig prøvet at installere mit gamle netkort i Medion PC'en
> med samme resultat.
>
> Jeg har selvfølgelig checket, at netledningen er forbundet mellem
> modem og PC. Og at TCP/IP er korrekt konfigureret. Hele
> konfigurationen er 100% identisk med min gamle PC.
>
> Medion PC'en kører Windows XP Home Edition - men jeg har også prøvet
> med XP Pro. Det ændrede ingenting.
>
> Er der nogen der har været udsat for det samme - som evt. også er på
> Stofanet? Eller har jeg blot fået fat i en mandags-PC?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste