Performance MSSQL ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 08-12-02 05:33

Hej med jer,

Er der en der kan sige nogle kloge ord omkring hvor lang tid det tager at
connecte og deconnecte til MSSQL via odbc ? Applikationen kører på samme
server som db.

Mvh
Mikkel

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-12-02 06:33

Hej.

"Mikkel Vitus" <sonil%fjern%@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> connecte og deconnecte til MSSQL via odbc ? Applikationen kører på samme

Hvad for en slags app?
Sprog?

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 08-12-02 11:02

> Hvad for en slags app?
> Sprog?

Det er en delphi applikation der skal logge på og afvikle 1 sproc der
indeholder en simpel select og returnerer en parameter.

/Mikkel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-12-02 12:00

Mikkel Vitus <sonil%fjern%@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asv5ad$1478$1@news.net.uni-c.dk...

> Det er en delphi applikation der skal logge på og afvikle 1 sproc der
> indeholder en simpel select og returnerer en parameter.

Prøv at lade profileren tygge lidt på serveren for at se hvad der egentlig
sker
Hvordan er CPU'en ellers belastet?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-12-02 06:02

Hej.

> Det er en delphi applikation der skal logge på og afvikle 1 sproc der
> indeholder en simpel select og returnerer en parameter.

Hvis det er en applikation, der kører og udfører denne sp en gang imellem,
er det nok med at lave en fælles connection ved opstart, og derefter benytte
denne til alle under Queries. I dette tilfælde er det rimeligt ligegyldigt
hvor 'lang tid' det tager tager at logge på.

Hvis det derimod er en engangs kørsel, er det straks vigtigere, idet
databasen skal åbnes og lukkes for hver kørsel. Her er det nok en fordel at
bruge ADO, hvis du har adgang til det. (Spørg videre i
dk.edb.programmering.pascal).

Hvis det er en CGI applikation, du er ved at lave, vil jeg nok anbefale dig
at lave en ISAPI/Apache DSO i stedet for. Her har du mulighed for at lave
connection pooling.
(Et godt sted at fortsætte her er
borland.public.delphi.internet.isapi-webbroker).

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 09-12-02 09:50

Jeg takker for alle svarene og tager den derfra.

/Mikkel