"Gal kat " der hedder Frøns
Fra : Claus Lind

Dato : 08-12-02 00:18

Hej Gruppe
Nu har jeg siddet her og læst en masse indlæg her og selv fået lyst til at
stille et spørgsmål der måske kan besvares af en herfra.
Jeg er lykkeligt samboende med frøns der er kasteret ( Der har "blåt" blod i
årene ca. et sted mellem 5 - 30% måske , jeg ved der er hellig Birma og
Siameser i dens mor og faderen til den er en " Sort satan " et eller
andet sted ude fra Amager ) på 3'die år efter at have hjulpet den til
verden i et hus ude på Amager.
Det er efter min mening en meget flot og velproportioneret kat med fine
tegninger og en del blåt i øjnene ( Når jeg finder ud af, hvor jeg kan lægge
nogle billeder skal i få at se jeg ikke lyver, nå, alle mener vel det om
deres egen kat ).
Nå nu spørgsmålet: Problemet er måske aftagende da det ikke sker så ofte
mere. Når jeg og andre kæler for Frøns, den er glad og spinner, bider den
pludseligt ikke hårdt men nærmest en markering, jeg er sikker på det ikke
har noget med stedet man rører den at gøre, jeg synes det er underligt,
hvorfor gør den det ???
Venlig hilsen
Claus Lind

Fra : Britta Larsen

Dato : 08-12-02 00:35

Nu jeg tænker mig om har jeg også været ude for det sammen med en kat,
kastered hankat...han er så glad for at se mig, og vi snakker sammen og så
lige pludselig bider han mig kan også ende med at jeg har en sømpose på
hverside af min kind....
Jeg TROR det er fordi de bliver lidt overgiret, men er ikke sikker....

Hilsen

Britta Larsen

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 08-12-02 02:07

On Sun, 08 Dec 2002 00:17:59 +0100, Claus Lind wrote:
> tegninger og en del blåt i øjnene ( Når jeg finder ud af, hvor jeg
> kan lægge nogle billeder skal i få at se jeg ikke lyver, nå, alle
> mener vel det om deres egen kat ).

Det er let, det kan du på "vores" hjemmeside
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

> [...]
> sikker på det ikke har noget med stedet man rører den at gøre, jeg
> synes det er underligt, hvorfor gør den det ???

Jeg kan ikke svare hvorfor, men du er er ikke alene. Min Fru V gør det
samme. Når man har kælet med hende i lang tid (dvs. i tre intense
minutter) så sætter hun gerne bisserne i hånden. Altså ikke hårdt,
men som du siger - en markering. Og så kan man begynde at klø hende på
maven, hvorefter hånden får den store tur med bagpoterne (uden klør)
mens hun skiftevis spinder højt og "angriber". Når jeg kigger på hende
og Tortie (hendes mor) der leger, sker cirka det samme. Så ligger hun
lidt på lur og ender med at angribe og nappe/spinde på samme måde.

Hvis man giver hende lov til at bide og lege på hendes præmisser, så er
hun noget så hengiven bagefter, så mit gæt er derfor at det nok er leg,
en tillidserklæring og generel affektion :)

Carsten Sørensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-02 04:10

"Carsten Sørensen" <t1igohb9902@sneakemail.com> wrote in message

> [...]
> hun noget så hengiven bagefter, så mit gæt er derfor at det nok er leg,
> en tillidserklæring og generel affektion :)

Hej Carsten.

Har selv oplevet det samme med mine forældres 6 katte, der gør det samme -
jeg tror sørme at kræene er kildne!

MvH Ara_dk

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 08-12-02 09:41

Hejsa

Jeg har læst et eller andet sted om at katte bliver overgearet af at blive
kælet for. De får simpelhen energi af det. Jeg skal se om jeg kan finde
bogen. Der sår meget i om det der og så må jeg se om jeg har ret.
mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Claus Lind

Dato : 08-12-02 23:16

Hej Alle og Carsten Sørensen
Så ligger det første billede af Frøns på " vores " hjemmeside, det er lidt
(meget stort)
men det kommer vel med øvelsen, ellers kunne du måske Carsten lige fortælle
et fif.
Venlig hilsen
Claus Lind

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 08-12-02 23:24

On Sun, 08 Dec 2002 23:16:04 +0100, Claus Lind wrote:
> men det kommer vel med øvelsen, ellers kunne du måske Carsten lige
> fortælle et fif.

Øhmn, hmm... til at lave det mindre? Det er vist på ønskelisten over
nye funktioner til hjemmesiden, så vi kan jo håbe at webmoster Jette en
dag får tid til det :) Ellers ved jeg godt nok ikke hvad du skal gøre,
jeg ved jo ikke hvilket software du bruger. Men noget der er utroligt let
og gratis til lidt let redigering er denne her

<http://tucows.cybercity.dk/mmedia/preview/194908.html>

Carsten Sørensen