PHP side
Fra : Jonas

Dato : 08-12-02 00:14

Hej ..

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg er helt ny med php og ved ikke
hvad jeg skal gøre for at få filerne vist i min browser. Når jeg
forsøger at åbne dem er det eneste jeg kan gøre at gemme
php-filen.

Hvad skal der gøres hvis jeg vil kunne se den i et
browservindue??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-12-02 00:18

Jonas <jkaeldso@mail.dk> writes:

> [...]
> forsøger at åbne dem er det eneste jeg kan gøre at gemme
> php-filen.
>
> Hvad skal der gøres hvis jeg vil kunne se den i et

Du skal have en php-fortolker til at køre din php-kode. Dette er
typisk mod_php til apache eller noget tilsvarende til IIS. Du kan ikke
bare åbne filen direkte i din browser - den aner ikke hvordan den skal
"forstå" den.

- Jacob Atzen

Fra : Jonas

Dato : 08-12-02 10:57

> [...]
> typisk mod_php til apache eller noget tilsvarende til IIS. Du kan ikke
> bare åbne filen direkte i din browser - den aner ikke hvordan den skal

Jeg tror jeg er med. Hvordan får jeg den så til at "forstå" scriptet?
Skal jeg downloade et eller andet til min computer? eller kan det kun
lade sig gøre på webhotellet? Hvad skal jeg gøre for at det kan køre på
mit webhotel?

Fra : Karsten H.

Dato : 08-12-02 11:23

Jonas <jonas@facefear.dk> wrote in news:asv50f$fgq$1@sunsite.dk:

> [...]
> Skal jeg downloade et eller andet til min computer? eller kan det kun
> lade sig gøre på webhotellet? Hvad skal jeg gøre for at det kan køre på

Det kan kun gøres på webhotellet. Snak med dem on PHP-understøttelse.

--
Karsten H.
Som har skrevet sin mail-adresse baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Leonard

Dato : 08-12-02 13:03

"Karsten H." <netsrak@egotrip.dk> skrev:

>Det kan kun gøres på webhotellet. Snak med dem on PHP-understøttelse.

Nå?
Det må du ikke fortælle alle dem der har deres egen webserver kørende
hjemme på deres egen maskine.
Alt efter humør, evner og lyst kan både Apache, IIS og PHP eller hvad
der nu synes behov for, downloades og installeres lokalt.

Men for at det skal virke for tilskuerne er det nødvendigt med PHP på
webserveren.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-12-02 17:39

Leonard wrote in <3df433d9.2473105@news.inet.tele.dk>:
> Nå?

Jeg tror det var et svar på dette:
"Hvad skal jeg gøre for at det kan køre på mit webhotel?"

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-12-02 12:46

Jonas wrote:
[snip: hvordan får jeg min maskine til at vise php-kode]

> [...]
> Skal jeg downloade et eller andet til min computer? eller kan det kun
> lade sig gøre på webhotellet? Hvad skal jeg gøre for at det kan køre på

Du kan installere php, enten på din IIS, eller på en apache-server (det
sidste er vist det mest stabile). Du kan læse en del om installation af
PHP-enabled server på webcafe.dk.

Alternativet er at lægge koden ud på et webhotel som har PHP installeret.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Rune

Dato : 08-12-02 20:45

> [...]
> Skal jeg downloade et eller andet til min computer? eller kan det kun
> lade sig gøre på webhotellet? Hvad skal jeg gøre for at det kan køre på

Er selv lige gået i gang med PHP. Jeg har installeret en Apache-server på
min PC og derefter hentet PHP4 og "installeret" det og tilpasset det til
Apache-serveren. <a
href="http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/">Webcafé's artikel om
at installere Apache</a> på din computer og <a
href="http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/">Webcafé's artikel
om at installere PHP4</a> på din computer !! De har også artikeler om
hvordan du bruger PHP (og evt. MySQL !)

Fra : Jonas

Dato : 09-12-02 00:58

Mange tak for hjælpen.. Det er så småt begyndt at falde på plads. -jeg kan i
det mindste få et script til at køre...

/Tak Tak