Mit modem flipper ud??
Fra : jens

Dato : 07-12-02 23:38

Når jeg har haft slukket nogen timer kan jeg ikke få fat i min server (telia), men får en
fejlmeddelelse om at modem mangler eller er optaget af en anden del.????

For at få gang i det igen må jeg ud i denne rejse:

Kontrolpanel - Telefon og modemforbindelser - åbn - fanen Modemer -

hvor det læses at mit modem "ikke er til stede".

Jeg har to linier, da det samme Sporster Flash modem er anvendt i port 1 og 2, begge linier siger

"ikke til stede"

Jeg trykker så på "tilføj" men gør ikke noget, hvorpå Sporster #2 får skrevet COM 2 i sin

linie.

Hvad mon der er galt??? Indtil i forgårs havde jeg Win 98 men har opgraderet til Win XP, før har

jeg ikke oplevet dette.

Was ist los??

Mvh Woody

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-02 16:18

> Hvad mon der er galt??? Indtil i forgårs havde jeg Win 98 men har
opgraderet til Win XP, før har
> jeg ikke oplevet dette.

Muligvis dårlig kommunikation mellem WinXP og din Win98-kompatible
modem-driver. Find US Robotics hjemmeside og led efter en XP-driver til dit
modem. Det burde løse problemet.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : SRV

Dato : 08-12-02 18:27

Som hovedregel ved eksterne modemer kan man altid bruge en standard 28800
bps driver.

Vil foreslå dig at give den en init-streng, der hedder AT&F som resetter
modemet... Dette gøres under fanen modemer og så avanceret...

Får du ikke et fejlnr ?? Og hvad hedder det ???

/SRV