Mel Mølle, Hørdum sogn, Hassing Herred
Fra : Joyce Cupit

Dato : 07-12-02 23:44

Er der nogen, der er stødt på Mel Mølle i Hørdum sogn? Jeg søger en Rasmus
Weye og Cathrine Jensdatter, der har haft forbindelse til møllen, men jeg
kan ikke finde deres vielse eller børn døbt i Hørdum. De er født ca. 1768 og
frem.

Joyce Cupit

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 07-12-02 23:36

"Joyce Cupit" <JCupit@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke finde deres vielse eller børn døbt i Hørdum. De er født ca. 1768

Hej Joyce

Navnet Weye er sandsynligvis det samme navn som nutildags staves Veje. Ved
nogle søgninger fandt jeg på Hans Engmarks hjemmeside:

http://home6.inet.tele.dk/hengmark/Anemor/per00039.htm#0

en beskrivelse af Rasmus Jensen Veje og Cathrina Jensdatter.

Der er måske også en sammenhæng til en møllersøn der i 1787 befinder sig hos
degnen i Ydby:

Thisted, Refs, Ydby, Tvolm Bye, , , 12, FT-1787

Anders Kirck, 44, Gift, hosbonde, Sognedegn,
Anne Kirstine Pretzmann, 35, Gift, hands kone, ,
Cathrine Pretzmann, 26, Ugift, hendes søster, ,
Maren Jensdatter, 37, Ugift, tjenestepige, ,
Maren Christensdatter, 12, -, tjenestepige, ,
Ole Højer, 13, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset paa
information, en præstesøn,
Lauritz Stiegaard, 12, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset
paa information, Proprietærsøn,
Hans Billeschou, 12, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset paa
information, Proprietærsøn,
Jørgen Billeschou, 11, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset
paa information, Proprietærsøn,
Hans Vinther, 12, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset paa
information, Kiøbmands søn,
Thomas Vinther, 10, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset paa
information, Kiøbmands søn,
Bent Curtz Vinther, 6, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset
paa information, Kiøbmands søn,
Jens Veje, 14, -, barn som degnen paa Nærværdig tiid har i huuset paa
information, en møllersøn,

mvh

Bjarne Damsgaard

Fra : Joyce Cupit