MS Windows
briani 27239
lave nemt bag-cover til cd via mappeindhol~
Fra : Morten Larsen

Dato : 07-12-02 22:22

Hej

Ja det lyder måske mærkeligt i emnelinjen, men
jeg mangler en hurtig måde at lave et bag-cover, der
viser indholdet af en stribe filer.
feks hvis jeg laver en cd med musik, og ikke gider skrive alt ind igen i et
program, ville det være dejligt lige at markere filerne med navn osv i
mappen og derefter få det over i et program der kan printes ud.
Det behøves jo ikke være et cover-program, jeg kan selv godt klippe/skalere.

Morten

Fra : Edmund

Dato : 07-12-02 23:26

Morten Larsen wrote:
> [...]
> navn osv i mappen og derefter få det over i et program der kan
> printes ud. Det behøves jo ikke være et cover-program, jeg kan selv

Skriv dir /s /b >list.txt i en dos promt, så står indhold af mappe i
list.txt eller dir /b >list.txt hvis undermapper ikke skal med.

Eller tryk på printscreen og vælg sæt ind i et grafikprogram.

--
Mvh Edmund

Fra : Morten Larsen

Dato : 08-12-02 11:54

> Skriv dir /s /b >list.txt i en dos promt, så står indhold af mappe i
> list.txt eller dir /b >list.txt hvis undermapper ikke skal med.
>
> Eller tryk på printscreen og vælg sæt ind i et grafikprogram.

Det virker fint.
Findes der en ekstra dos-kommando der kan
fjerne fil-endelsen, sådan at man ikke får *.exe og
lign med ?

Morten

Fra : Edmund

Dato : 08-12-02 12:52

Morten Larsen wrote:

> Det virker fint.
> Findes der en ekstra dos-kommando der kan
> fjerne fil-endelsen, sådan at man ikke får *.exe og
> lign med ?

Det kan jeg ikke lige se mulighed for ved at skrive dir /?

Men er der kun en type filer i mappen er det nemt at lave søg og erstat
i redigermenuen i notepad.

Søg f.eks efter .wav og erstat med 4 mellemrum.

Ellers finder der masser af små freeware programmer der kan lave en
liste af mappeindhold. Der er sikkert nogle på Tucows eller Cnet

--
Mvh Edmund

Fra : Morten Larsen

Dato : 08-12-02 13:22

> [...]
>
> Ellers finder der masser af små freeware programmer der kan lave en
> liste af mappeindhold. Der er sikkert nogle på Tucows eller Cnet

ok - jeg fik bare helt tårer i øjnene med de her dos-kommandoer, og
tænkte at den gang kunne de sgu lave edb. Jeg må prøve et moderne
program, og håber jeg kan finde et der kan lave det jeg vil have, og
intet andet. Jeg har prøvet et cd-cover program der kan alt muligt
(CDRlabel), men
den funktion jeg skal bruge kunne jeg ikke få til at virke

Morten

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-02 23:49

Morten Larsen skrev:

> [...]
> navn osv i mappen og derefter få det over i et program der kan
> printes ud. Det behøves jo ikke være et cover-program, jeg kan selv

Jeg har engang prøvet CDRlabel og den var god til lige præcis det du nævner.
Nu kan jeg se at der siden da er kommet en ny version, men mon ikke stadig
kan en så nyttig ting? http://www.cdrlabel.com/

--
Lars