Strømforsyning?
Fra : Vega

Dato : 07-12-02 22:24

Hej.

Jeg vil opgradere min pc efter jul til følgende:

AMD XP 2700+
Thermal Take Volcano 9 cpu køler
Soltek SL-75FRV Bundkort
256 mb DDRram PC3200

Dele jeg har i forvejen som skal bruges sammen med:

Asus Geforce4 Ti4400
Asus 40x cd-rom drev
Liteon brænder
IBM 30 gb harddisk

Hvor står en strømforsyning skal jeg have fat i?

For jeg går ud fra at min 250 watt ikke er stor nok

Mvh. Lars.

Fra : Martin S.

Dato : 08-12-02 11:52

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IBM 30 gb harddisk
>
> Hvor står en strømforsyning skal jeg have fat i?
>
> For jeg går ud fra at min 250 watt ikke er stor nok

Principielt burde 250 Watt være nok, men PSU-er har det med ikke at kunne
levere det der er angivet på specs.
Så minimum en 300 Watts PSU (bedst er 400).
Jeg kører selv med 300W og PIV 2,4, Gef. 4 TI 4400, Seagate Barracuda,
Liteon brænder, Pioneer DVD, Sb live, Firewire kort.
Der er ingen problemer.

Martin

Fra : Vega

Dato : 08-12-02 17:59

Min nuværende strømforsyning er en Enlight 250 watt.

Tror du den kan klare det. Der står godt nok at en XP cpu kræver min. en 300
watts forsyning.

Mvh. Lars.

Fra : Leony

Dato : 09-12-02 07:52

> Min nuværende strømforsyning er en Enlight 250 watt.
> Tror du den kan klare det. Der står godt nok at en XP cpu kræver min.
> en 300 watts forsyning.

Du kan prøve.
Hvis strømforsyningen ikke leverer varen, vil systemet blive ustabilt.
Hvis du oplever ustabilitet, så køber du en ny strømforsyning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : **TwN**

Dato : 09-12-02 17:36

> Du kan prøve.
> Hvis strømforsyningen ikke leverer varen, vil systemet blive ustabilt.
> Hvis du oplever ustabilitet, så køber du en ny strømforsyning.

Kan han så ikke risikerer at brænde PSU'en af??

Fra : Leony

Dato : 10-12-02 08:34

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan han så ikke risikerer at brænde PSU'en af??

Jeg har aldrig hørt om det, men derfor kan det jo ikke udelukkes.