Astabilt Asus A7v8x
Fra : LrM

Dato : 07-12-02 20:04

Hej

Jeg har købt er Asus A7V8X bundkort og en Amd Athlon XP 2100+ cpu. Samt et
Daytona G force 4 TI4200.

Det er ikke varme der er problemet.

Jeg oplever en del ustabilitet. Og jeg er meget i tvivl om jeg har sat BIOS
rigtigt op.

Der er nogle indstillinger jeg er i tvivl om:

CPU speed:
CPU frequency multiple:
CPU external frequency (mhz):
Memory frequency (mhz)
CPU V core setting:
----------og--------------
AGP volgate:
DRAM voltage:

vh
LrM

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 08-12-02 20:40

Hej LrM

Jeg har samme motherboard med en XP2400+ processor.... Der findes mange
biosupdates inde på www.asus.com...

Jeg kører selv med BETA 1011 versionen, den virker fint, men har også brugt
1010 versionen..

Jeg har et program, så du kan updatere bios mens du er i windows... kontakt
mig, så skal jeg nok prøve at sende det til dig..

Med hensyn til dine settings... Så vælger du da bare øverst hvilken speed
kortet skal køre med... husk at det skal ikke køre med 2100, da din
processor jo faktisk kun kører 1700... det ved du jo sikkert godt... min
2400+ kører jo også kun reelt 2000mhz...

Jeg har faktisk simpelt overclocket min... uden at skulle til at unlocke
eller noget, kontakt mig, så kan vi lige skrives ved, hvis du er
interesseret... det er drøn nemt...

MVH

Mads

Fra : LrM

Dato : 08-12-02 23:44

Det underlige er at den ikke er stabil ved 1700 - der går den ned allerede
ved opstarten af XP. Hvis jeg sætter den til 1300 så virker alt fint. Jeg
havde på et tidspunkt et andet bundkort. Der kørte den fint med 1700?
Jeg har lige prøvet at update BIOS til den nye beta 1011 men det virker
heller ikke. Jeg har også prøvet at køre kun med en ram blok. Reset af BIOS.
Men alt dette har også været uden held...
Der er intet der ser ud til at virke.
Er det simpelthen bundkortet der er dårligt?
vh
LrM

Fra : Olesen

Dato : 08-12-02 20:33

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg oplever en del ustabilitet. Og jeg er meget i tvivl om jeg har sat
BIOS
> rigtigt op.
>
> Der er nogle indstillinger jeg er i tvivl om:
>
> CPU speed:
> CPU frequency multiple:
> CPU external frequency (mhz):
> Memory frequency (mhz)
> CPU V core setting:
> ----------og--------------
> AGP volgate:
> DRAM voltage:

Du kan være sikker på, at dit bundkort burde være
stabilt selvom alt står til "default settings".
Du vil ikke få systemet mere stabilt, selvom du retter
nogle måske ydelsesmæssige ting til i BIOS'en.

Fejlen må ligge andetsteds.
Du burde ikke ha' jumpet noget, og slet ikke pille
ved volt mv.

MVH