Min Printer vil ikke komme i hak!!
Fra : jens

Dato : 07-12-02 18:58

Jeg håber det er den rette gruppe til at stille spørgsmål om software
til min HP PhotoSmart P1000 printer.

Jeg har i forgårs opgraderet fra Windows 98 til XP Professionel dansk
udgave, og efter en meget sejg kamp har jeg fået internetforbindelse
igang igen. Den virkede første dag, men igår, 6 timer efter ville den
ikke starte og fortalte at mit modem var i "udu". Jeg rodede med det
i mange timer, lagde modem om i tre forskellige "udgaver" ved at bytte
om på mine 2 stikpropper (Com porte ?). Jeg aner ikke hvad jeg har
gjort, men det virker nu, og jeg har deleted alle de modem jeg ikke
anvender.

Grunden til at jeg absolut skulle bruge mit internet, er at jerg
skulle hente drivere til min printer hos HP. Det er også lykkedes,
kolosalt som man bliver jaget rundt i maskinen for at finde det
rigtige sted at downloade. Men, når jeg forsøger at lægge driveren
ind får jeg melding om at det ikke ka' la' sig gøre. når jeg så
prøver at restarte, får jeg melding om at :

Shortcut er umuligt fordi der mangler to filer:

C:\Programmer\hpphotosmart\printer\hphacr.exe

og

- - -- ----- ------- ------- ------\hphuni03.exe

Jeg har så forsøgt at gå i "søg" men der finder jeg ikke noget!!!

ER der nogen der kan få mening i dette, eller hvad vil man forslå mig.
Jeg håber at min internet forbindelse bliver hængende i maskinen, for
jeg kan altså ikke huske hvad jeg brugte de fire timer på, da jeg fik
den startet op.

Jeg er 69 og godt brugt, så vær venlig at svare uden for megen
kompliceret sprogbrug.

På forhånd tak Jens G.

Fra : ha

Dato : 08-12-02 11:12

> Jeg er 69 og godt brugt, så vær venlig at svare uden for megen
> kompliceret sprogbrug.

M.h.t. printeren kan du prøve at afinstallere evt. printersoftware og
slette printeren inde fra kontrolpanelet. Er printeren tilsluttet via USB,
skal du tage usb-kablet ud af computeren. Genstart computeren og
installér driver/printersoftwaren igen, men husk du må ikke sætte
UDB kabelet i igen, før programmet kommer og giver dig besked
på det.

Vend tilbage hvis det ikke virker.

mvh
ha

Fra : jens

Dato : 09-12-02 10:51

On Sun, 8 Dec 2002 11:11:33 +0100, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>installér driver/printersoftwaren igen, men husk du må ikke sætte
>UDB kabelet i igen, før programmet kommer og giver dig besked

Tak skal du have, jeg har forsøgt at gå på nettet for at få noget driver der kan få min printer
kombatibel med Win XP, men der var åbenbart så meget m,an skulle passe på så jeg turde ikke gøre
noget, jeg forsøger nu at ringe til HP's danske kontor.

mvh Jens

Fra : ha

Dato : 09-12-02 16:07

> [...]
> åbenbart så meget m,an skulle passe på så jeg turde ikke gøre noget,
> jeg forsøger nu at ringe til HP's danske kontor.

Du kan roligt downloade den driver der er på HP's hjemmeside. Jeg
har en printer som din, også på en winXP.
Den fylder knap 11 MB og du kan downloade den fra
ftp://ftp.hp.com/pub/pc_photography/software/ps306en1.exe

Når du har downloaded den, skal du installere som jeg beskrev i
mit første svar.

mvh
ha