Modermælkserstatning
Fra : Rikke & Brian

Dato : 07-12-02 17:41

Er der nogen, der har erfaring med hvilken modermælkserstatning, der er den
bedste til de kære små? Har selv prøvet Alomin og NAN1 brikker. Er pulver
erstatning bedre end brikkerne, eller...?

Rikke.

O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a clue?
It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in this
class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more daring,
O Captain my Captain.

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk

Fra : Marianne Andersen

Dato : 07-12-02 18:23

Jeg bruger alomin på pulver hjemme og brikker når vi er ude det virker for
os

Fra : Bente

Dato : 07-12-02 19:00

Hejsa..

Det bedste de kære små kan få når man ikke ammer mere , er profylak.
Det er specielt til dem der ikke kan tåle mælk.
Den fås på apoteket , men ulempen er at den er skide dyr..

Bente

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 07-12-02 21:51

> [...]

> er den bedste til de kære små? Har selv prøvet Alomin og NAN1 brikker.
> Er pulver erstatning bedre end brikkerne, eller...?

Jeg giver min dreng (født den 8. oktober i år) allomin. Jeg giver ham det
fordi det sagde de på sygehuset at jeg skal (det har noget med
proteinsammensætningen at gøre). Så på den front kan jeg ikke råde dig.

Men... det er ret vigtigt at man følger brugsanvisningen nøje. Er man ikke
i stand til det, så bør man bruge brikkerne. Ellers er det jo den samme
produkt, bortset fra at brikkerne er dyrere end pulveret men noget nemmere
at tage med hvis man skal i byen (brikkerne smager vist også lidt
anderledes end pulveret. Ligesom "normal" langtidsholdbar mælk smager
anderledes end "normal" pulvermælk).

I øvrigt synes jeg du skal tale med din sundhedsplejerske inden du starter
med modermælkserstatning. Mælken er lidt anderledes end modermælk og lidt
mere "hård" ved maven. Tag en snak med hende om hvorfor du skal give
modermælkserstatning (hvis du ikke allerede har gjort det), hvordan (det
kan være hun har nogle anbefalinger til netop dit barn) og hvad du kan
forvente der vil ændre sig.

--ingermarie

Fra : Jens og Sanne

Dato : 08-12-02 10:02

hej
jeg har brugt NAN til mine børn, pulveret kan opløses i koldt vand, det kan
allomin ikke så nemt, min søn ville faktisk gerne have NaN kold, jeg har
også brugt brikker men de er meget dyre at bruge hele tiden.

--
Venlig hilsen Jens og Susanne

jenssanne@mail.dk
"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3df224e2$0$21727$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 08-12-02 10:35

> [...]
> bedste til de kære små? Har selv prøvet Alomin og NAN1 brikker. Er pulver
> erstatning bedre end brikkerne, eller...?

Hej!!

Da vores datter var lille og fik modermælkserstatning kunne hun ikke rigtig
tage pulvermælken i sin mave, hun kastede op meget ofte, men da vi gik over
til flydende Allomin forsvandt problemet. Vi havde prøvet både NAN og
Allomin med samme resultat.
Vores søn på 15 dage har tilgengæld ikke de problemer og får derfor NAN 1 på
pulverform.
Så jeg tror det er meget individuelt var man og barnet synes er bedst.

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Dima

Dato : 09-12-02 22:48

Da jeg er multiallergiker, var min datter meget disponibel for også at få
allergi. Derfor valgte vi, at hun skulle have Profylac(Hypoallergen
mælkeerstatning) indtil hun var omk. 6-7 mdr. Derefter skiftede vi til
noget, der hed NAN HA - købes bl.a. i føtex. Vores sundhedsplejerske
anbefalede det, da det skulle have nogen af de samme egenskaber med hensyn
til mælketilsætningen som i Profylac, men ikke nært så dyrt. Og idag er hun
4 år, og har INGEN tegn på allergi overhovedet.

Se evt. http://www.fi.dk/boern/mad/sundmad/doc003/?print=1 og hvis dit barn
har anlæg for allergi http://www.fi.dk/boern/mad/sundmad/doc012/