Probelmer med at Validere form
Fra : Preben Meisner

Dato : 07-12-02 17:14

Hey jeg har et problem.

Jeg bruger HTML.dk's javascript til at vaildere en form..
Og har tilpasset det så fleternes navne passer med dem i min form
dog sker der en fejl i javascriptet og det der står i formen
submites selvom der måske ikke er blevet skrevet noget i alle
felter:
Det IE skriver:

fejl: Et objekt var ventet

Nogen der kan forklare den fejl og komme med hjælp til at rette
den?
Kan det evt. ha noget at gøre med at den form og det javascript
ligger på en side som bliver included i en anden?

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-12-02 04:41

Preben Meisner <pmr@aperfectcircle.dk> writes:

> Hey jeg har et problem.
> fejl: Et objekt var ventet

> Nogen der kan forklare den fejl og komme med hjælp til at rette
> den?

Det bliver svært uden at kunne se siden. Et eller andet sted
er der en værdi der ikke er det den skulle være.

/L

Fra : Preben Meisner

Dato : 08-12-02 14:53

> Det bliver svært uden at kunne se siden. Et eller andet sted
> er der en værdi der ikke er det den skulle være.

Altså det stykke kode som skal tjekke fleterne ser sån ud:

<script type="text/javascript">

function validering()
{
error = 0;
if((document.forms[0].navn.value=='') && (error==0))
{
alert('Du glemte at skrive dit navn');
document.forms[0].navn.focus();
error = 1;
}

if(error == 0)
document.forms[0].submit();
}

</script>

Også har jeg selvfølge lige et stykke kode i min form som når den
submites først går ind og validere med den ovenstående kode.

Fra : CWS-webservice.dk

Dato : 08-12-02 15:59

http://www.cws-webservice.dk
cws@cws-webservice.dk
"Preben Meisner" <pmr@aperfectcircle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Også har jeg selvfølge lige et stykke kode i min form som når den
> submites først går ind og validere med den ovenstående kode.

Du bliver nødt til at sende hele koden ikke kun scriptet men også formen
ellers er det umuligt at hjælpe dig.
Det kan være måden du kalder scriptet på i form tagget en lille stave fejl
eller mange andre ting der går galt.
Så kom med hele koden !
--
MVH