SELECT gennem link
Fra : "Steen Brølling"

Dato : 07-12-02 10:10

Hej. Kan nogen forklare mig hvorfor følgende ikke fungerer. Jeg vil kalde
en SELECT streng gennem browseren, og så trække data ud (mysql_query) på
næste side:

sqlside:
---<kode>---
sql = "SELECT obsid, artnr, dato FROM FUGLEDATA AS a, TURDATA AS b,
LOKALITETER AS c WHERE b.loknr = c.loknr AND a.turid = b.turid AND
(a.kvalitet = '1' OR a.kvalitet = '2') ORDER BY a.obsid";

$data = $sql;

echo "<a
href=\"http://www.dofbasen.dk/statistik/test.php?sager=$data\">$data.";
---</kode>---

test.php:
---<kode>---
$result = mysql_query($sager);

while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$obsid = $row['obsid'];
$artnr = $row['artnr'];
$dato = $row['dato'];

}
---</kode>---

Jeg er sikker på at SELECT'en returnerer en masse værdier (er gyldig).

Jeg connecter selvfølgelig til databasen på test.php, før jeg kalder
$result, men får følgende fejl:
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource - som om
resultet er ugyldigt - men det er det altså ikke.

MVH Steen
--
http://www.broelling.dk (just a little something for the masses)
RedHat 8/Linux 2.4.18 - still think penguins are cute!??

Fra : "Steen Brølling"

Dato : 07-12-02 10:43

Okay - jeg fandt selv fejlen. Der må ikke være ' omkring 1 og 2 tallet i
parantesen i min query:

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 07-12-02 11:10

Hvad nu hvis en onsindet bruger opdager at sql koden står i urlen og og
kalder denne side

....jeg vil ikke giv et komplet link ... ?sager=DROP TABLE FUGLEDATA;DROP
TABLE TURDATA;

Fra : "Steen Brølling"

Dato : 07-12-02 13:45

On Sat, 07 Dec 2002 11:09:37 +0100, Asbjørn Sloth Tønnesen wrote:

> Hvad nu hvis en onsindet bruger opdager at sql koden står i urlen og og
> kalder denne side
>
> ...jeg vil ikke giv et komplet link ... ?sager=DROP TABLE FUGLEDATA;DROP
> TABLE TURDATA;

Det er tænkt til noget privat - jeg ved at testfilerne er tilgængelige,
men de kan ikke udrette nogen synderlig skade - men tak!

MVH Steen