EU online butikker (bærbar computer)
Fra : Jannik E.

Dato : 07-12-02 00:15

Hej,

Kan nogle anbefale gode online butikker i EU, der sælger bærbare computere?

Mvh.
Jannik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-12-02 00:30

> Kan nogle anbefale gode online butikker i EU, der sælger bærbare
computere?

Og du har tænkt over problemet med et udenlandsk tastatur ?

/A

Fra : Jannik E.

Dato : 07-12-02 01:15

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> computere?
>
> Og du har tænkt over problemet med et udenlandsk tastatur ?

Tak for advarslen, men jo det har jeg tænkt på.

--
Jannik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-12-02 01:20

> Tak for advarslen, men jo det har jeg tænkt på.

Så kan du jo starte med
http://www.preisauskunft.de
http://www.computerprices.co.uk/
http://www.pricerunner.com
http://www.guenstiger.de/
http://www.bestpriceeu.com/dk/index.asp

Jeg er nysgerrig - hvorfor betyder det ikke noget om keyboardet er
russisk eller tysk ?

Fra : Jannik E.

Dato : 07-12-02 01:40

> Så kan du jo starte med
> http://www.preisauskunft.de
> http://www.computerprices.co.uk/
> http://www.pricerunner.com
> http://www.guenstiger.de/
> http://www.bestpriceeu.com/dk/index.asp

Takker.

> Jeg er nysgerrig - hvorfor betyder det ikke noget om keyboardet er
> russisk eller tysk ?

Ok russisk vil jeg næppe kunne bruge men det er jo heller ikke et
vestligt alfabet...
Har kun prøvet amerikanske, der snilt kan bruges, da der ikke er bogstaver,
men kun de mere specielle tegn, hvor vi normalt har æøå. Så man kan bare
sætte tastaturet op så man får de specielle tegne ved at bruge shift osv.
Har hørt om folk der bruger uden problemer bruger svenske, så jeg regner med
at man kan bruge de fleste vestlige tastaturer (i øvrigt lave nogle
producenter løse taster i forskellige sprog, man kan sætte på sit tastatur).

--
Jannik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-12-02 01:48

"Jannik E." <jaes@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> svenske, så jeg regner med at man kan bruge de fleste vestlige
> tastaturer (i øvrigt lave nogle producenter løse taster i forskellige

Bemærk at nogle engelske tastaturer faktisk også har y, z, og x siddende
andre steder end som det danske.

--
Bjarke Andersen

Fra : Eske

Dato : 07-12-02 10:34

Er der nogen der har sammenlignet priserne med fx. Laptop4us? Kan det betale
sig at gå udenlands for at købe?

Og hvordan kan man sikre sig at man får et tastatur hvor xyz sidder som de
skal? (det lyder meget underligt at de er byttet rundt, det har jeg aldrig
hørt om før!)

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-12-02 12:51

"Eske" <eskeandersen@tiscali.dk> skrev

> [...]
som de
> skal? (det lyder meget underligt at de er byttet rundt, det har jeg

På tyske tastaturer er Y og Z altid byttet rundt i forhold til danske.
På engelske tastaturer, er layoutet som det danske - xyz er aldrig
byttet rundt!

Hvis du vil teste, hvor de forskellige taster sidder, kan du jo skifte
Keyboard-layoutet i Windows til det sprog, du ønsker . Så kan du jo se,
om nogle af tasterne skulle sidde andre steder.

mvh
Peter

Fra : Atcox

Dato : 07-12-02 23:30

> [...]
> sætte tastaturet op så man får de specielle tegne ved at bruge shift osv.

Jeg har selv købt en brugt Thinkpad dengang for længe siden da jeg var i
Australien,
og kan da sige at tegnene sidder ligesom når man booter en dansk pc i dos
og så ikke lige har fåert smølet sig sammen til at skifte engelsk layout ud
med dansk,
her er knapperne bare de rigtige :)

Æ, ø og å får jeg frem ved at holde ALT og henholdsvis W, L, og en anden
tast
som jeg ikke lige kan huske nede - det sidder på rygraden og jeg tænker ikke
engang
over det når jeg roder med computerne og skal omskifte mig fra mit danske
tastatur
på min stationære og mit australske på min bærbare.

Fra : Henning

Dato : 07-12-02 13:39

On Sat, 7 Dec 2002 00:15:03 +0100, "Jannik E." <jaes@mail.dk> wrote:

>Hej,
>
>Kan nogle anbefale gode online butikker i EU, der sælger bærbare computere?

www.dell.dk

Henning
hsb(at)image.dk