TFT skærme
Fra : MaRk

Dato : 07-12-02 00:05

Hej

En af mine venner vil gerne have en flad skærm til sin pc som han vil købe.

Er en faldskærm god/ok til spil??

Jeg har kigget på en samsung syncmaster 151s white til 2937,- er det en ok
fladskærm??
Eller er der bedre fladskærme i dette pris leje??

Skal fladskærme bruge dvi out på grafikortet??

Mvh
Mark

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-12-02 00:09

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN>

> Er en faldskærm god/ok til spil??

Nej... Men den er praktisk når man skal springe ud fra store højder

mvh
Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-02 00:11

MaRk skrev:

> En af mine venner vil gerne have en flad skærm til sin pc som han vil
> købe.
>
> Er en faldskærm god/ok til spil??
[snip]

Uhh... det spørgsmål er bleve stillet en del gange i
news:dk.edb.hardware.skaerm Prøv og kik lidt der. Hvis din newsserver ikke
har nok indlæg, så kik på http://shor.ter.dk/926619255

--
Lars

Fra : Calle.

Dato : 07-12-02 00:27

MaRk wrote:
> Hej
>
> En af mine venner vil gerne have en flad skærm til sin pc som han vil
> købe.
>
> Er en faldskærm god/ok til spil??

Jeg må da sige du lever dig meget ind i spillene siden du vil sidde med
faldskærm på. Jeg tror sku ikke den når at folde ud, når du dratter af
stolen >
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : MaRk

Dato : 07-12-02 09:32

> Jeg må da sige du lever dig meget ind i spillene siden du vil sidde med
> faldskærm på. Jeg tror sku ikke den når at folde ud, når du dratter af
> stolen >

LOL der skulle have stået fladskærm

Fra : Thore

Dato : 07-12-02 11:26

On Sat, 7 Dec 2002 00:05:29 +0100, "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> wrote:

>Hej
>Er en faldskærm god/ok til spil??

Ja da! Især i livagtige flysimulatorer...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Lestat

Dato : 07-12-02 11:30

The laydown er basically:

.. Fladskærme er dårligere end CRT'er til spil. Der findes dog en del som de
fleste er enige om er "acceptable" til spil, idet de ikke "ghoster" (slører)
ret meget. Disse er blandt andet Samsung 181T, eller T-serien generelt _med
undtagelse af 191T_, Dells FP2000, Hitatchi's CML174B, NEC's 1850X/1880SX,
Samsungs P-serie og Viewsonics VX2000 (og muligvis VX900).

.. Fladskærme ser generelt bedst ud hvis de kører med 60hz, da dette kan
reducere ghosting. Desuden vil man ikke se nogen forskel pga. skærmens
opbygning.

.. Fladskærme skal så vidt muligt tilsluttes DVI, og det er ikke en god ide
at købe en uden DVI i dag. DVI giver helt klart et bedre billede, nogen
synes det giver mindre ghosting, og farverne bliver klarere. Generel
billedforbedring.

.. Lad være med at kigge på specs, fordi de siger meget lidt. Samsungs 181T
har en 25ms responstid, hvilket generelt anses for acceptabelt til spil.
191T har også 25ms respons, men dens respons i de midterste gråtoner er
extremt dårlig, og ligner mere et 50ms panel. Det er nemlig sådan at det er
nemmest for skærmen at lave black-white-black transistions, mens gråtoner er
sværere. Det er også et faktum at mange producenter, (og jeg har hørt at
blandt andet Samsung kan være slem), overdriver deres specs, ved f.eks. at
opgive 75% black til 75% white som responstid, hvor 90%-90% er standarden
for de fleste. Derved opnår man en lavere responstid, men desværre ikke
særlig sigende. Andre hæver brightness for at kunne angive højere cdm2, men
det går udover kontrasten, og skærmen kommer til at lukke helt i de mørke
farver.
Derfor: Sørg for at se en skærm personligt før du lægger 5k på bordet. Du
risikerer at du har fået en skærm som ikke lever op til forventningerne. Jeg
har alt for tit hørt om folk som har købt en fladskærm som ser godt up på
papiret, for derefter at finde at den ikke er særlig god i virkeligheden.

L.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-02 12:54

In article <assiji$paj$1@sunsite.dk>, kristian@wireframed.com says...
> The laydown er basically:

Skrev én der ikke kan finde ud af at citere korrekt og ikke kan finde ud
af at tråden er off-topic...

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jacob

Dato : 07-12-02 22:25

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <assiji$paj$1@sunsite.dk>, kristian@wireframed.com says...
>
> Skrev én der ikke kan finde ud af at citere korrekt og ikke kan finde
> ud af at tråden er off-topic...
>
> FUT:dk.admin.netikette

Jeg ignorerer din FUT

Nu kender jeg Lestat fra et andet sted på nettet og her er han som regel
altid klar med god hjælp når der bliver spurgt om computerproblemer. Så jeg
synes det er lidt unfair at du bruger så groft et sprog blot fordi han har
lavet en lille fejl.Hvis du ville vejlede i et mere venligt tone er jeg
sikker på at Lestat ville følge din vejledning. Ved at bruge et venligt
sprog får man som regel også et et venligt svar tilbage.

Desuden synes jeg at der mangler en forklaring på din FUT til
dk.admin.netikette Du kan ikke forvente at folk som Lestat som er nybegynder
på Usenet ved hvad FUT: betyder.

FUT news:dk.admin.netikette, hvilket betyder at svar på dette indlæg lander
i dk.admin.netikette

--
Jacob

Fra : Lestat

Dato : 07-12-02 23:19

> [...]
nybegynder
> på Usenet ved hvad FUT: betyder.
>
> FUT news:dk.admin.netikette, hvilket betyder at svar på dette indlæg

Tak, Jacob. Jeg er ganske rigtigt n00b på Usenet. Jeg var lige inde og slå
FUT op, for at få afklaret mekanismen. Det burde jeg måske have gjort da jeg
så det i Jesper G. Poulsen's post, men jeg tænkte ikke videre over det.

Jeg så egentligt godt at det var offtopic, men jeg synes at i stedet for at
fortsætte med at jokke rundt i en stavefejl så kunne man ligeså godt give
manden lidt hjælp. Så er der i det mindste en mening med det.

L.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-12-02 12:57

> [...]
> papiret, for derefter at finde at den ikke er særlig god i virkeligheden.

Lad mig tilføje: Se skærmen brugt, til det, du vil bruge den til, før du
beslutter dig.
Hvis du bare får en standarddemo af skærmen nede i forretningen, kan
sælgeren med garanti nemt få en skodskærm til at se dødflot ud.
Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-02 12:52

In article <3df12d08$0$35835$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, m-
jons@mail.dkFJERN says...
> En af mine venner vil gerne have en flad skærm til sin pc som han vil købe.

dk.edb.hardware.skaerm

Fra : Per Kristensen

Dato : 09-12-02 09:05

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> fladskærm??
> Eller er der bedre fladskærme i dette pris leje??

Ja! Men Tele Danmark har solgt 17" til 4000, som er ganske gode.