Cykel til 4-årig
Fra : Marianne Høyen

Dato : 04-03-01 22:59

Hej

Vi vil give vores dreng en to-hjulet cykel (den første) til hans 4-års
fødselsdag i maj. Med støttehjul. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal købe. Er
der noget, man skal være opmærksom på ? Umiddelbart er jeg tilbøjelig til at
finde en brugt af et OK mærke (hvilket?), men andre foretrækker at købe en
billig f.eks. i Føtex, da den alligevel ikke holder længe i og med den
hurtigt bliver for lille.

mvh

Marianne Høyen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-03-01 06:12

> [...]
> finde en brugt af et OK mærke (hvilket?), men andre foretrækker at købe en
> billig f.eks. i Føtex, da den alligevel ikke holder længe i og med den

Min søn har en af de billige fre Kvickly. Den er meget god og han er henrykt
for den. For børnene at se tror jeg det er ligemeget.

R. Ilsøe

Fra : bo nielsen

Dato : 05-03-01 10:53

Hej,
Ja vi har altså prøvet tre billige fra Føtex og OBS og resultatet er
hvergang at de går i stykker et sted der ikke er dækket af garantien. Nej
find en god cykelhandler, de fleste handler også med brugte cykler, især
børnecykler, du kan altid få hjælp hos ham og det fungerer uden at du skal
samle noget selv. Det er også en oplevelse for barnet at hente sin "nye"
cykel selv. Hvis han har fødselsdag på en hverdag eller lørdag så giv ham et
billede af en cykel og følg ham ned til cykelhandlren, I kan jo aftale med
ham at I selv pakker den ind. Bare lige et forslag altså.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Louby

Dato : 05-03-01 11:32

Vi valgte at købe en brugt, da sønnen skulle lære at cykle og derved også
ville vælte nogle gange. Vi fandt en Winther BMX i den blå avis til 300,-
(nypris ca 1200,-) som var helt perfekt, og så er jeg sikker på at vi kan
få en stor del af pengene igen, når vi skal skifte igen til næste år, så
længe den stadig intet fejler. Jeg vil tro at du ikke kan få særligt meget
for en brugt cykel fra føtex/bilka, da de jo ikke er bedste kvalitet.

Hilsen Louby

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 02-04-01 10:42

Jeg vil varme anbe´falde købe cykler hos Toy"s"rus.. de er bare skide godt,
min søn og datter har store glæde at bruge dem, det er stor set ingen fejl..