Rygsmerter
Fra : dansab

Dato : 04-12-02 19:37

Jeg har haft en dårlig ryg i nogle år og har været hos min læge mange
gange uden at få nogen behandling som kan hjælpe mig. Han har sagt flere
gange at jeg skal lave rygeøvelser. For 2 måneder siden fik jeg så meget
ondt i min ryg at jeg med store kraftanstrengelser kom ud fra min bil,
men jeg kunne ikke gå og blev hængende på min bil, indtil min kone kom
og hjalp mig. Jeg lå min seng tre dage uden at kunne bevæge mig. Efter
nogle dage begyndte jeg at træne og blev lidt bedre. Siden har jeg
trænet næsten hverdag. Tre dage siden fik jeg plusligt meget ondt i min
ryg igen.
Er der nogen som kan give mig gode råd og jeg har mistet min tillid til
min læge ????

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-12-02 21:04

Hejsa

Jeg ville hvis jeg var dig smutte en tur forbi en kiroprakter, og få
røngetfotograferet ryggen, og så tage den derfra. Det koster godt nok en
del, men hvis årsagen findes til dine rygsmerter, er pengene jo givet godt
ud.
Du behøver ingen henvisning fra din læge, ring blot til den nærmeste
kiripraktor og fortæl om dit problem.
Jeg døger selv med dårlig ryg, hvilket har vist sig at jeg har en skæv ryg,
så hver 3 mdr er jeg forbi kiro. for at blive trukket lidt fra hinanden, og
det hjælper, selvom jeg tiltider stadig har ondt.

Rigtig god bedring

Bolette

Fra : bk

Dato : 07-12-02 08:06

jeg har gået til fysioterapi og kiropraktor igennem 2 år uden at mærke
bedring og tog det sidste år næsten daglig svage morfintabletter.så flyttede
jeg og min nye læge foreslog akupunktur.jeg har fået 2 behandlinger hos
lægen og jeg har ikke taget smertestillende nu i 4 uger.det er ligesom at
blive født påny...så prøv det.det er ikke sikkert at din læge vil anbefale
akupunktur men så er tiden nok modet til et lægeskift.
lykke til.

Fra : bolyst

Dato : 13-12-02 01:18

Hej Dansab!
Det er afskyeligt at have rygsmerter.
Jeg er desværre bange for, at din læge er inde på noget af det rigtige.
Både som behandling og forebyggelse er rygøvelser noget af det bedste,
evt suppleret af smertestillende medicin i den akutte fase for at få en
chance for at slappe af i muskulaturen. Øget muskelstyrke forebygger og
helbreder rygsmerter. Det gir i længden de bedste resultater, men vejen
dertil er drøj.
Der er ingen lette genveje udover fysisk aktivet, men vær opmærksom på
om du får lammelser eller føleforstyrrelser eller ligefrem tilfælde med
afførings eller vandladningsgener. Det kræver akut læge.
Har du haft kontakt med fysioterapeut?

mvh bo

http://www.kandu.dk/