Newbie-spørgsmål: Flash-sekvens som link
Fra : WebLex

Dato : 04-01-01 21:42

Jeg har indsat en stump flash på min hjemmeside på nogenlunde følgende vis:

<embed src="../flash.swf" width="XXX" height="XXX">

.... og det virker såmænd udemærket. Men nu vil jeg lade brugeren kunne
trykke på denne sekvens og komme videre til anden side. Så vidt jeg kan se,
kan jeg ikke gøre det uden videre, som eksempelvis med et gif-billede. Men
hvordan så?

Er jeg nødt til at lave et script (action?) i selve flash-sekvensen?

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 05-01-01 17:22

Tjaaa........hvis du vil have at hele objektet skal virke som link, kan du
jo bare inde i flash oprette en knap som fylder hele din stage. Så kan du
gøre den usynlig (alpha 0%), og lave et actionscript som siger: getURL ("",
"_self");
I URL-linien plotter du så bare destinationen.

Hilsen Morten