Haglbøsse af mærket Gyttorp
Fra : Bo Havmand

Dato : 05-12-02 19:31

Hey i gruppen

Jeg har kig på en haglbøsse af mærket Gyttorp, er der nogen, som kender
til denne. jeg ved godt at det også er et patronfabrikat, men har ikke
kunne finde nogle oplysninger om bøssen...

Med Venlig Hilsen
Bo Martin Havmand

Ps. God jul & godt nytår...

Fra : Frans Jensen

Dato : 05-12-02 20:28

On Thu, 5 Dec 2002 18:30:48 +0000 (UTC), "Bo Havmand"
<bo86@ofir.dk> wrote:

> [...]
>til denne. jeg ved godt at det også er et patronfabrikat, men har ikke
>kunne finde nogle oplysninger om bøssen...

noget(???) siger mig

Rizzini(Italiensk)

når jeg hører om Gyttorp haglgeværer, men jeg kan ikke lige komme
på mere

--
girls and sex
can't beat

Fra : sailor99

Dato : 06-12-02 11:04

Det er rigtigt, at det var et eller andet italiensk fabrikat.
Jeg ville nok finde en anden bøsse, da jeg erindrer, at der var en del
problemer med mange "Gyttorp"´er.

Georg

Fra : Jaime

Dato : 06-12-02 17:50

Hej Bo

Mit første gevær var/ er, har det stadig, et Gyttorp gevær. Bruger det af og
til stadig. Der har aldrig været problemer med det.

Det er en o/u uden ejector, da jeg fik anbefalet af en våbenhandler at købe
uden. Og s/s af de første modeller var vist ikke så gode.

Det er et udemærket "begynder" gevær.

Mvh Jaime

Fra : B.J.Hansen

Dato : 05-12-02 19:53

Hej Bo.

Jeg har en som jeg har købt i 1994, det er en Gyttorp, men den er fremstillet i Italien.
jeg er udmærket tilfreds med den, har aldrig haft problemer. Den kostede omkring 4000 kr. fra ny da jeg købte den, og den er uden autoejektion, men med single aftrækker, o/u. cal. 12 mag.

hilsen Bent.
Bo Havmand <bo86@ofir.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:630e6539111e609e7edb99eec0df913d.75303@mygate.mailgate.org...

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 08-12-02 21:44

Hallo, her er da een til der har en Gyttorp.

Det er da en OK bøsse, som jeg fik som min første.

Efter et par år drillede den mig lidt (den "klikkede" en gang imellem).
Men efter en ordentligt eftersyn/rensning/justering hos en bøssemager har
der ikke været problemer med den.

Nu har jeg så købt en Beretta, - og ja, det er da en bedre bøsse, men også
til en lidt anden pris !!

Så, få dig bare en Gyttorp som begynderbøsse, men få den lige
efterset/renset ...
(og tjek lige at den passer dig !!)

Knæk & bræk.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Bo Havmand

Dato : 15-01-03 20:12

jeg takker mange gange for jeres vejledende svar.
selv om at nogen virker negative over for mærket,
har jeg valgt at slå til,
det er en splinter ny Side by Side bøsse den passer fint,
der skal dog justeres lidt Cast Off,
men det er jo en overkommelig opgave.

Knæk og Bræk
Bo M. Havmand