Maggie er gået over broen
Fra : Niels Peter

Dato : 04-12-02 19:00

Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.
Hun havde i nogen tid haft slidgigt i ryggen, men klaret sig nogenlunde. Men på det sidste fik hun periodevis halten af bagbenene som tegn på, at ischiasnerven nu var i klemme. Hun havde heller ikke nogen gavn af den smertestillende behandling mere.
Alt dette fik mig og dyrlægen til at beslutte, at hun skulle have fred. Det var helt sikkert, at det ville blive værre og værre, og det var derfor bedre at lade hende få fred nu, før det blev rigtigt slemt.
Jeg savner hende selvfølgelig, men jeg er samtidig glad for, at jeg sparede hende for en uværdig afslutning på et ellers godt liv.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : DK Sacala´s Norske S~

Dato : 04-12-02 19:38

Åh, hvor jeg føler med dig.

Ja, intet kan gøre det bedre lige nu, men det lyder til at det var den rette
besltning du traf.

Så håber at jeg kan trøste dig med digtet om regnbuebroen som du sikkert
allerede kende ellers er det her
http://www.sitecenter.dk/sacalas/evigtminde/
Og tænk på at Maggie nu ikke længere har ondt.

MVH
Gitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-12-02 19:43

In article <3dee41d4$0$47056$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Niels
Peter <mail@bluewhite.dk> wrote:

> Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Årh, det gør mig ondt for dig :

Mange tanker herfra -

Fra : Elwarth

Dato : 04-12-02 19:58

>Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Hej Niels Peter.

Det var trist
Men selvfølgelig den rigtige beslutning.

Trøstehilsner
Dorthe

Fra : Mette Jensen

Dato : 04-12-02 21:35

| Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Sikke en skam
Havde jo selv en usøgte fornøjelse at hilse på hende, sidste gang til
kattetræf.

| Jeg savner hende selvfølgelig, men jeg er samtidig glad
| for, at jeg sparede hende for en uværdig afslutning på et
| ellers godt liv.

Det gør altid ondt. Men når man ved at de har haft et godt liv,
kan man komme lidt nemmere over det.

Trøste-spind herfra.

--
Hilsen Mette- der dog lige vil ønske held og lykke på udstillingen i
weekenden

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Niels Peter

Dato : 04-12-02 22:07

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse news:3dee41d4$0$47056$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Tak for Jeres trøsteord, det har virkelig varmet )

Niels Peter

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-12-02 22:08

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Hvor er det trist - jeg føler med dig.
Jeg har jo haft den ære, at træffe Maggie og føler mig
specielt priviligeret i det hun tillod mig at nusse hende
sidste gang.

Du træf det rette valg og gjorde Maggie-pigen den sidste
ultimative tjeneste.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : AEK

Dato : 04-12-02 22:09

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

>Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Åh, det er trist at høre (

> [...]
var helt sikkert, at det ville blive værre og værre, og det var derfor bedre
at lade hende få >fred nu, før det blev rigtigt slemt.

Man skal ikke beholde sine dyr, hvis de lider - selvom det vil gøre
skrækkeligt ondt på os, der står tilbage.

>Jeg savner hende selvfølgelig, men jeg er samtidig glad for, at jeg sparede
hende for en uværdig afslutning på et ellers godt liv.

Niels Peter : Mine rødder sender dig en KÆMPE krammer - og de er gode til at
kramme )

/ Anya.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Ann K.

Dato : 05-12-02 01:22

Åh - det gør mig og Jan ondt at høre
Stort kram til dig og Camilla herfra....

Mvh Ann (+ Jan)

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 05-12-02 09:31

Hej Niels Peter,
Det gør mig ondt at høre om Maggie. Jeg ved hvor højt du elsker alle
dine katte.
Men det er også godt at du tog den rigtig beslutning...
Hun går nu og hygger sig på regnbuebroen sammen med Jesper, Jonatan og
en helt masse andre søde katte...

Mange hilsner

Elisa

Med venlig hilsen
Elisa Buchardt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Birgitte

Dato : 05-12-02 10:33

Hej Niels Peter
Det gør mig ondt at læse, men på den anden side, var det nok det bedste valg
du traf.
Det er aldrig sjovt, at skulle træffe valg af disse, men som opdrætter og
ejer af kæledyr, tager vi nogle ansvar hvor der både følger glæde og sorg
med.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 05-12-02 19:34

Det er altid en trist beslutning at måtte. Jeg føler med dig, Niels
Peter. Selvom man ved det er det bedste for vores dyr så savner man dem
jo alligevel.

Stort trøstekram fra hele menageriet her.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 06-12-02 08:36

On Wed, 4 Dec 2002 18:59:35 +0100, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

>Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Øv da...

Men Niels Peter, hun fik en god alder og - er jeg helt sikker på - et
liv hos en ejer der elskede hende.

Jeg er sikker på du traf det rigtige valg.

Jacob + de to herrer i NV

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-12-02 08:55

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> writes:

> Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Melissa og jeg sender et stort troestespinbrum

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Trine Piltoft

Dato : 10-12-02 21:58

Hej Niels Peter!

> Min brite Maggie måtte aflives i dag - hun blev ti år.

Sikke trist for jer, men det er trods alt mere værdigt at hun skulle få en
nem død istedet for et liv med smerter. Desværre er det jo en af den slags
belsutninger som os med dyr før eller siden kommer ud for at skulle tage,
men det gør den jo ikke mindre nem.

Mange hilsner fra
Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Trine Piltoft

Dato : 10-12-02 21:58