Jeg har fået kat
Fra : sanne

Dato : 04-12-02 13:27

Hej,

Så er jeg også blevet katteejer og har lagt et enkelt billede i mit nye
album af min lille kat. Han er ca. 1 år men har været forladt af sin
tidligere ejer og overladt til det det såkaldt "frie liv" hvordan man så
kan få sig til det.

Oprindelig havde jeg besluttet at jeg ville have en russer, men efter lang
og god snak med Dorthe og Kirsten fra Hesseldal, kunne jeg godt se, det
ikke var katten lige nu. Vi bor i hus med meget åben have og stor
vinterhave som jo kun kan bruges som ekstra gangareal i sommerperioden =
åbne døre. Jeg besluttede i stedet at anskaffe en rolig huskat som kan
være med både ude og inde istedet og vente med russeren til vi vil flytte
i lejlighed.

På internatet i Brande faldt jeg over denne lille grå herre, som dog har
udseendet med sig, når man nu er forelsket i blågrå katte. Han blev hentet
i bil - ville ikke være i transporttaske men gerne sove på skødet hele
vejen hjem :) altså han har kørt bil før.

På internatet har han lært at spise Eukanuba men efter hans interesse for
køkkenbordet har han helt sikkert spist menneskemad tidligere. Jeres
diskussioner har hele tiden gået på RC versus Hills - hvor er Eukanuba i
denne diskussion?

mange hilsner
Susanne

Fra : Pernille Scharff

Dato : 04-12-02 13:36

Hej Susanne,

tillykke med den lille ny

> [...]
> køkkenbordet har han helt sikkert spist menneskemad tidligere. Jeres
> diskussioner har hele tiden gået på RC versus Hills - hvor er Eukanuba i

Eukanuba er kvalitetsfoder - ligesom RC, Hills, Iams, Nutro,
Specific...m.fl. Så fortsæt du roligt med det, hvis du og katten trives med
det. Min eneste anke mod Eukanuba er at kroketterne er for små, så kattene
ikke rigtig får noget at tygge i, men det er jo forskelligt fra kat til kat,
hvor meget de har behov for.

/Pernille

Fra : Katrine Nederby

Dato : 04-12-02 13:40

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Min eneste anke mod Eukanuba er at kroketterne er for små, så kattene
> ikke rigtig får noget at tygge i.

Yeps. Det problem har jeg også - men også med Hill's - (Freja sluger bare
pillerne). Men mine misser er meget glade for Eukanuba, så jeg blander det
med Hill's Oral Care. Det giver dem i det mindste lidt at tygge i

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-12-02 17:47

> [...]
> og god snak med Dorthe og Kirsten fra Hesseldal, kunne jeg godt se, det
> ikke var katten lige nu.Jeg besluttede i stedet at anskaffe en rolig

Kan man ikke have en russer på den måde? Eller er der noget i psyken, der
hindrer? Jeg er jo lidt vild med dem, og havde planlagt at få en, når Buller
ikke kan mere.

Mvh Maria

Fra : sanne

Dato : 04-12-02 18:41

Jeg ved ikke om man ikke kan, men Dorthe og Kirsten ville ikke gerne have
en af deres killinger ud på den måde og det er jo en hurtig og kvik kat,
så jeg blev selv i tvivl om det var nogen god ide at forsøge at finde en
killing et andet sted. Derfor valgte jeg i denne omgang en huskat som bare
ligner - det gør den til gengæld.

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 05-12-02 10:08

> Kan man ikke have en russer på den måde? Eller er der noget i psyken, der
> hindrer? Jeg er jo lidt vild med dem, og havde planlagt at få en, når Buller
> ikke kan mere.

I princippet kan du godt have en russer som ude- inde kat. De er meget
intelligente, adrætte og der er meget "naturkat" i dem.
Det er bare det, at mange af os ikke vil sælge en kat der skal gå frit
rundt, da man nødig ser en af sine killinger er blevet kørt ned, smittet
med en eller anden sygdom eller andet grusomt.
Jeg opdrætter russere og en af mine betingelser til killingekøbere der
har hus og have er indhegning eller løbegård...
I mit album kan du se russere boltre sig i vores indhegnede have...

Med venlig hilsen
Elisa Buchardt

- Tøm kattebakken ved privat svar