hvad kan det være?
Fra : Simon Baun

Dato : 05-12-02 10:04

Hejsa.
Min hund (½ greyhound ½ labrador) på 9 år, begyndte for et år siden at få
nogle underlige klumper diverse steder på kroppen (meget i nakken).
Jeg gik til dyrlægen med hende, og de blev opereret væk. 2 måneder efter kom
de igen, og antallet samt størrelsen er forøget.
Der blev sendt en prøve til et laboratorie, og der er ikke kræft eller noget
i det. Da det er en forholdsvis gammel hund, kan jeg ikke helt tage stilling
til om jeg skal blive ved at få dem opereret væk.
Dyrlægen ved ikke hvad det er, og det gør tilsyneladende ikke ondt på
hunden.
Nogen der ved hvad det er, og muligvis hvad det kan skyldes?

Mvh Simon

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-12-02 11:29

Jeg har set det før ved gamle hunde... Hvis det er det samme selvfølgelig...

Ved de hunde var det "Bare" fedtknuder... Som nogen ældre mennesker får i
benene feks. Jeg har set det ved et par Flatcoats, en golden og nogen
blandinger mm... Tror jeg har set det 5-7 gange...

At det er det kan jeg selvfølgelig ikke garantere, men du kan jo evt. prøve
at gå til en anden dyrlæge... Ikke noget ondt imod din egen dyrlæge, men kan
han/hun ikke stille nogen diagnose, så må du jo lige for den ene gang søge
hjælp ved en anden... Der findes jo mange sygdomme, symptomer mm. ved dyr og
nogen løber dyrlægerne først ind i efter mange mange år imens de ved andre
aldrig løber ind i dem. Kan den anden dyrlæge så finde ud af noget kan du jo
give det videre til din og så er han/hun blevet klogere til næste gang!

Hej hej
Rinnie

PS. Du er jeg IKKE sikker, men det er vist noget med at fedtknuser kan
masseres væk, men hæng mig ikke op på det... Kan jo være jeg har misset et
"må ikke" et eller andet sted... Evt. der hvor der står "kan" lige nu!

Fra : x Vuf x

Dato : 05-12-02 17:49

Thu, 5 Dec 2002 11:29:13 +0100, R. Ilsøe wrote:

>PS. Du er jeg IKKE sikker, men det er vist noget med at fedtknuser kan
>masseres væk, men hæng mig ikke op på det... Kan jo være jeg har misset et
>"må ikke" et eller andet sted... Evt. der hvor der står "kan" lige nu!

Nej Rinnie det kan de ikke. Jeg har selv fået nogle stykker bortopereret.
Der dannes lissom en skal på disse fedtknuder under huden, så de kan ikke
komme ud ved at prikke hul og presse fedtet ud. (Har prøvet)
Det sørgelige er, at jo flere man fjerner, jo flere kommer der igen.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : John

Dato : 07-12-02 17:16

"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> skrev i en meddelelse

> PS. Du er jeg IKKE sikker, men det er vist noget med at fedtknuser kan
> masseres væk, men hæng mig ikke op på det... Kan jo være jeg har misset et
> "må ikke" et eller andet sted... Evt. der hvor der står "kan" lige nu!

Min egen blanding har før fået fjernet 2 og skal her
den 20/12 igen have en fjernet. Det er, som AMI skriver, korrekt at de
ikke kan fjernes ved at massere dem væk, men kun ved operation. Fedtknuder
er ikke ondartede, men kan blive meget betændte og derved skade det
omliggende væv hvis den får lov til at vokse eller sprænger under huden.

VH
John.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-02 22:53

"John" <dogstarman@hund.dk> skrev i en meddelelse
.. Det er, som AMI skriver, korrekt at de
> ikke kan fjernes ved at massere dem væk, men kun ved operation.

Hej John

Ja det er da godt nok min mening du der udtrykker .. men hvor søren har
jeg mon skrevet det ...??? du må have forvekslet mig med en anden ..
eller arbejdet via tankeoverføring eller hvad ved jeg

Stort smil fra Ami

Fra : John

Dato : 08-12-02 00:15

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg mon skrevet det ...??? du må have forvekslet mig med en anden ..
> eller arbejdet via tankeoverføring eller hvad ved jeg

Ups da :D, - sorry.

VH
John.