kasterering
Fra : Musen

Dato : 05-12-02 20:56

Hej
Er der nogen der ved sådan cirka hvad det koster at få kastereret en lille
bitte sheltlænderhingst? Jeg overvejer nemlig at købe sådan en, da jeg vist
har solgt min nordbagge på lørdag, og jo skal have noget selskab til den
anden.
Er der iøvrigt nogen der har erfaring med den slags som selskab?
Hilsen Musen

Fra : Heidi Falch

Dato : 05-12-02 22:25

Musen <xxmivse@sol.dkxx> skrev:

> [...]
>det koster at få kastereret en lille
>bitte sheltlænderhingst? Jeg
>overvejer nemlig at købe sådan en, da jeg vist

Tja - vi har lige fået kastereret en ude hos os, og ejeren gav
vist ca 1.000,- for det. Jeg er dog ikke sikker på prisen

Selskab er de fine som - hvis man kan holde dem inden for hegnet.
Vi har en, som allerede som føl lærte af sin mor, hvordan man
hopper over den underste tråd og under den øverste for at komme
ud ;o/ Så hun går nu i tøjr.

--
Knus,

Trolden

Fra : Musen

Dato : 05-12-02 23:10

> Tja - vi har lige fået kastereret en ude hos os, og ejeren gav
> vist ca 1.000,- for det. Jeg er dog ikke sikker på prisen

Det var da alligevel en slat penge....

> [...]
> Vi har en, som allerede som føl lærte af sin mor, hvordan man
> hopper over den underste tråd og under den øverste for at komme

ååh nej, det ville vi netop gerne undgå, da hende jeg selv har som ridehest,
blot behøver halmsnor som hegn så går hun ingen steder...Men hvis nu man får
dem som små, og de får et stød allerede der, når de prøver at stikke af, mon
de så ikke lærer det??

Fra : Anet

Dato : 06-12-02 13:58

min søster har en shetter hingst som holder de andre med selskab. Han går
ingen steder er sød nem og dejligt. Er til salg.

hilsen

Anet

Fra : Heidi Falch

Dato : 06-12-02 22:51

Musen <xxmivse@sol.dkxx> skrev:

<snip>

>Det var da alligevel en slat penge....

det må man sige.

<snap>

> [...]
>hun ingen steder...Men hvis nu man får
>dem som små, og de får et stød
>allerede der, når de prøver at stikke af, mon

Jeg vil tro det - det er forhåbentlig ikke alle, der er så trælse
som vores Fine *G*. Dog vil jeg også tro, at samme Fine *må* have
fået stød op til flere gange, når hun laver sit hegn-nummer, hun
kan jo ikke undgå at røre ved samme, men det rør hende
tilsyneladende ikke.

--
Knus,

Trolden

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-12-02 14:22

Hejsa

Da vi købte vores den første Shetlænder havde vi en del problemer med at
holde hende på den rigtige side af hegnet, men i dag har hun lært det (der
er også gået 10 år Den næste vi købte har der aldrig været problemer med
at holde inde.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Dina Rasch

Dato : 07-12-02 22:06

Bor du sjælland ?
I jylland vel en kasteration koste omkring 600-700.

- Har selv en fræk lille Sjætter hingst som også løb ud hvis græsset så
højere ud på den anden side.
Hegnet skal laves sådan, at det starter 40 cm. over jorden, næste tråd 35
cm. højere oppe og så næste på 115 cm. altså 40 over tråd to. Det kan
klare problemet.....

god fornøjelse med din nye ven - de er skønne at have med at gøre !!!
Har iørigt også selv en fjollebakke som dig

Hilsen Dina
P.S. Er det dig som bruger en "klikker" i stalden til din hest - hvis det
er, vil jeg meget gerne høre om det. (jeg kender kun til at bruge den med
hunde)

Fra : Dina Rasch

Dato : 07-12-02 22:10

Har lige opdaget dine andre indlæg omkring kliktræning - så dem læser jeg
bare (så det under hundene at du brugte klik til dine heste - havde ikke set
at du havde skrevet om det her)

Dina

Fra : Heidi Falch

Dato : 08-12-02 00:40

Dina Rasch <dinas@get2net.dk> skrev:
> [...]
>omkring kliktræning - så dem læser jeg
>bare (så det under hundene at du
>brugte klik til dine heste - havde ikke set

Tror, det er mig du har set indlæg om klikker til hesten i stalden
(og udenfor for den sags skyld *S*) - jeg har ihvertfald skrevet
om det

--
Knus,

Trolden