Formularvalidering vha. javascript ?
Fra : Michael Jakobsen

Dato : 04-03-01 21:00

Jeg bruger følgende javascript til validering af formularfelter, men
kan det ikke lade sig gøre, at få den til at checke på combobokse
(<option>) også ?

<snip>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function tjek_form(){
var tjek = document.opret;

if(tjek.navn.value == ''){
alert('feltet \"Navn\" er ikke udfyldt!');
tjek.navn.focus();
return false;
}
return true;
}
// -->
</SCRIPT>

</snip>

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-03-01 21:30

"Michael Jakobsen" <admin@goose.dk> wrote
> Jeg bruger følgende javascript til validering af formularfelter, men
> kan det ikke lade sig gøre, at få den til at checke på combobokse
> (<option>) også ?

Du kan bruge dette:

<script language="text/javascript">
function checkcombo(){
if(document.formen.combo.selectedIndex == 0){
alert("Du skal vælge noget i dropdownboksen")
}
</script>

på en combo som denne:

<form name="formen">