Ler
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-02 18:46

Hej

Det der ler man køber til juledekorationer, kan det på nogen som helst
måde "hjemmebrændes" eller skal man nøjes med at lade det tørre og så
eventuelt give det noget lak så det forsegles?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : JannieogJens

Dato : 05-12-02 22:35

> Det der ler man køber til juledekorationer, kan det på nogen som helst
> måde "hjemmebrændes" eller skal man nøjes med at lade det tørre og så
> eventuelt give det noget lak så det forsegles?

For et par år siden oplevede jeg, at en ældre pædagog blandede masser af
hvid papir lim i leret, for at være fri for at brænde det, men det skal
tørre meget langsomt, det vil sige at det skal stå pakket ind i næsten
lufttæt plastik i en uge.

ellers kan du prøve at søge på mile brænding.

Jens

Fra : Musen

Dato : 06-12-02 20:33

Hvis I er til "udeliv" findes der en hjemmelavet lerovn som man laver af
avispapir. Det skal dog være papirler og ikke dekorationsler man bruger til
det, men det er ret sjovt også for børnene at være med til
Venlig hilsen Mia

Fra : JannieogJens

Dato : 08-12-02 15:21

"Musen" <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en meddelelse
> Hvis I er til "udeliv" findes der en hjemmelavet lerovn som man laver af
> avispapir.

Ja den kender jeg godt, men man må forvendte, at 2/3 går tabt under
brændingen.

Det skal dog være papirler og ikke dekorationsler man bruger til
> det, men det er ret sjovt også for børnene at være med til
> Venlig hilsen Mia

Og papirler er nok ikke ret meget dyrere, hvis man køber det ti kilo ad
gangen.

Jens