opgradere PHP i Mandrake 8.2
Fra : Tinky Winky

Dato : 04-12-02 14:56

Jeg har Mandrake 8.2 hvor PHP er preinstalleret. Jeg ønsker nu at opgradere
PHP til nyeste version. Først hentede jeg PHP sourcen og installerede den
med configure, make, make install. Tilsyneladende uden fejl. Men phpinfo();
siger stadig at det er den gamle version der er installeret.

Hvad mangler jeg?

En rpm installation kunne også gå an, men jeg ved ikke hvor jeg kan finde
PHP 4.2.3 som RPM. Desuden vil jeg gerne kunne configure med forskellige
options, hvilket man svjv. ikke kan med RPM.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-12-02 17:44

I dk.edb.system.unix, skrev Tinky Winky:
> [...]
> PHP 4.2.3 som RPM. Desuden vil jeg gerne kunne configure med forskellige
> options, hvilket man svjv. ikke kan med RPM.

Der er flere muligtheder, hvis du bare vil køre en nyere end den du har
så installer dem fra Mandrake 9.0 + Dependencies, hvis du vil køre den
nye, så afinstaller den fra Mandrake 8.2 og installer fra source.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Tinky Winky

Dato : 05-12-02 21:31

> Der er flere muligtheder, hvis du bare vil køre en nyere end den du har
> så installer dem fra Mandrake 9.0 + Dependencies, hvis du vil køre den
> nye, så afinstaller den fra Mandrake 8.2 og installer fra source.

OK. Blokerer rpm'en eller hvad? Er lidt *nix newbie. Hvad er det der afgør
hvilken PHP installation Apache bruger?

Når jeg nu afinstallerer RPM'en, skal jeg så bare "config, make, make
install osv." igen? Og i hvilket directory? Sidste brugte jeg vist
/usr/local og den untar'ede sourcen til /usr/local/php43..osv.