MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kernel32.dll - hvad er det?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-12-02 14:17

Hej,

Jeg har Win98 og Sygate firewall.

Jeg har blokeret for kernel32.dll, som tidligere gerne ville have adgang til
nettet.
Der er ingen problemer, men jeg vil gerne vide, hvad kernel32.dll er, og
hvad den vil på nettet.

Sygate fortæller, at kernel32.dll er blokeret men har status af "listen" på
protocol UDP på port 137+138 og TCP på port 139.

Kernel32.dll er fra windows systemmappen, men hvis dette er det forkerte
gruppe, så FUT mig i den rigtige retning :)

Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-12-02 16:38

> Der er ingen problemer, men jeg vil gerne vide, hvad kernel32.dll

Kernel32.dll står for ting som memory management, io-operationer og
interrupts. Når du starter Windows, bliver Kernel32.dll loaded ind
i et beskyttet hukommelsesområde så andre programmer ikke kan overskrive
den.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther