MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kedelig "plug-in" fra nettet på xp-pro
Fra : Morten Larsen

Dato : 04-12-02 19:15

Hej

Jeg er ved en fejl på en internetside blevet påduttet en
ny menulinje i min xp, som jeg ikke kan fjerne.

Jeg har lagt et screenshot i dk.binaer med navnet "menulinje".

Der ligger ikke noget i min start-mappe, og selv om jeg fjerner
menulinjen via "vis"-"værktøjslinjer" (den hedder tilsyneladende
"accessories") kommer
den igen.

Det er møg irreterende med sådan en ny reklame-agtig menu.

Kan nogen hjælpe ?

Morten

Fra : Luhmann

Dato : 04-12-02 19:24

> Kan nogen hjælpe ?

Tja, prøv evt at se hvilke programmer der starter automatisk ved opstart.
Kig i følgende nøgler i registreringsdatabasen (start > kør > regedit).

\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
\Documents and Settings\%user%\Start Menu\Programs\Startup

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-12-02 19:26

> [...]
>
> HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

puu-ha det lyder spændende med mit kendskab til registreringsdatabasen, jeg
er bange for at jeg får slettet mere end hvad godt er.
Hvordan kender jeg det ene fra det andet ?

Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-12-02 19:38

jeg har intet i min reg-base der minder om dette ?
Alt jeg har starter med HKEY, eller er der noget jeg ikke forstår ?

Morten

Fra : Luhmann

Dato : 04-12-02 19:52

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har intet i min reg-base der minder om dette ?
> Alt jeg har starter med HKEY, eller er der noget jeg ikke forstår ?

HKLM > HKEY_LOCAL_MACHINE
HKCU > HKEY_CURRENT_CONFIG

Kig efter noget der lyder som den menulinje du vil af med. Jeg vil ikke
ubetinget anbefale det, men jeg sletter typisk det jeg ikke ved hvad er og
det er aldrig gået galt :)

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-02 19:42

Morten Larsen wrote:

> Hej
>
> Jeg er ved en fejl på en internetside blevet påduttet en
> ny menulinje i min xp, som jeg ikke kan fjerne.
>
> Jeg har lagt et screenshot i dk.binaer med navnet "menulinje".

Der er et par ikoner på menulinjen, der ligner hjem-knapper. Hvor fører
de hen? Det kunne måske være til synderens hjemmeside?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : 0nkel

Dato : 04-12-02 19:54

"Morten Larsen" <x@xxxx.dk> wrote in message
> [...]
> "accessories") kommer
> den igen.
>
> Det er møg irreterende med sådan en ny reklame-agtig menu.

Jeg har engang haft en af dem....[GYS]

Har du ad-aware + Refupdate 2.01?
http://www.lavasoftusa.com/downloads.html

Hsuka at update inden du scanner dit system, det fjerner spyware.

Ellers kan du downloade regcleaner og rense ud i din reg database.
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

Men svjh blev jeg nød til at geninstallere, men prøv lige at rulle systemt
tilbage inden du bliver helt desperat.

Håber det hjælper

(NB: har ikke set menulinien i binær)

Fra : F.Larsen

Dato : 04-12-02 20:50

> [...]
> "accessories") kommer
> den igen.
>
> Det er møg irreterende med sådan en ny reklame-agtig menu.

Kunne tyde på alexa (spyware) en indbygget søgefunktion som automatisk kan
installeres som plugin i IE. Du kan derfor ikke se den som et selvstændigt
program.

Prøv at hente ad-aware, den burde kunne fjerne den

Der ligger nogen links her:
http://home.cbkn.dk/Spyware/

For at det ikke sker igen skal du fjerne flueben i internet options under
"installation of desktop items".

Hvis du ved ca. hvornår det skete kan du søge dit c: drev igennem
(windows/program files) for filer ... for at se hvad der muligvis kunne være
installeret. Endnu bedre er at hente programmet "listdlls.exe" fra
http://www.sysinternals.com som kan vise precis hvad der er loaded i memory
af DLL'er og af hvilke programmer.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Morten Larsen

Dato : 05-12-02 19:03

> For at det ikke sker igen skal du fjerne flueben i internet options under
> "installation of desktop items".

Hej. jeg er tilsyneladende fri nu, men kan du ikke sige lidt
mere præcist, hvor jeg skal finde det flueben i xp-pro DK, IE 6.0 ?

Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 05-12-02 18:58

"Morten Larsen" <x@xxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er ved en fejl på en internetside blevet påduttet en
> ny menulinje i min xp, som jeg ikke kan fjerne.

Hej

Ad-aware har tilsyneladende klaret problemet.
Nu er jeg kun spændt på om jeg får brug for de
backup's jeg har lavet, for jeg har godt nok fjernet
meget, som jeg ikke aner hvad er

Tak til alle
Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 07-12-02 22:41

> Ad-aware har tilsyneladende klaret problemet.
> Nu er jeg kun spændt på om jeg får brug for de
> backup's jeg har lavet, for jeg har godt nok fjernet
> meget, som jeg ikke aner hvad er

tjaa det virker stadig - på nær mit fæle Kazaa-program
som led døden. men det er jo hvad der følger med når
man bruger den slags en ny installation kan dog klare dette.

Ad-aware virkede som lovet - tak

Morten