Navision Financial på VPN.
Fra : Jess Andreasen

Dato : 06-12-02 05:35

Hej.

Jeg ved ikke om dette spørgsmål er havnet i den rette gruppe ? Men her er
mit problem.
Sidder hjemme og er koblet op mod firmaet vha VPN.
Har inst Navision Financial 2.5 på min bærbare computer (den samme som jeg
bruger til dagligt i firmaet), jeg han se
vores navision database fil, og når jeg klikker på den startes mit navision
program, men herefter siger den at
jeg ikke kan få adgang fordi filen allerede er i brug.
Er der nogle indstillinger som skal laves om for at det virker ?
Alle forslag modtages med kyshånd.

VH Jess

Fra : Jens

Dato : 06-12-02 00:46

"Jess Andreasen" <ja@time-export.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke kan få adgang fordi filen allerede er i brug.
> Er der nogle indstillinger som skal laves om for at det virker ?

Det kan absolut ikke anbefales (og kan nok heller ikke lade sig gøre) at
køre Navision på den måde.
Hvis du får den til at køre, vil den køre meget langsomt og du risikere
fejl i databasen.

Få hellere dit firma til at investere i en Terminal Server der er perfekt
til netop det formål.

Jens

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-12-02 19:42

Har du prøvet at installere programmet lokalt på din PC og så ellers starte
det op med en parameter der angiver biblioteket på serveren som "hjemme
bibliotek" / Data bibliotek.

Ellers kan jeg varmt anbefale TS løsningen - har iøvrigt lige selv koblet 10
klienter op på denne måde og det virker upåklagelig.