/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Opsætning af netværk
Fra : Dan Christensen


Dato : 05-12-02 11:51

Hejsa,

Jeg forsøger at opsætte et netværk mellem to computere. Den ene kører WinXP
og den anden kører Win98 og er en ældre computer (Pentium 100).
Jeg kan godt få netværket til at fungere, hvis jeg istedet for Pentium
100'en connecter en bærbar (også med Win98).
Jeg mener at jeg har sat både P100 og den bærbare op ens (netkortet).
Men P100'en kan ikke få forbindelse til WinXP-computeren.
Der er tilsyneladende ingen IRQ-konflikter..
Jeg kan ikke pinge den modstående computer fra P100, så et eller andet er
der galt.
Hvor skal jeg starte???? Please, hjælp....

Mvh. Dan.




 
 
James R Hansen (05-12-2002)
Kommentar
Fra : James R Hansen


Dato : 05-12-02 21:09

"Dan Christensen" <danchristensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3def2eb2$0$1305$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Jeg forsøger at opsætte et netværk mellem to computere. Den ene kører
WinXP
> og den anden kører Win98 og er en ældre computer (Pentium 100).
> Jeg kan godt få netværket til at fungere, hvis jeg istedet for Pentium
> 100'en connecter en bærbar (også med Win98).
> Jeg mener at jeg har sat både P100 og den bærbare op ens (netkortet).
> Men P100'en kan ikke få forbindelse til WinXP-computeren.
> Der er tilsyneladende ingen IRQ-konflikter..
> Jeg kan ikke pinge den modstående computer fra P100, så et eller andet er
> der galt.
> Hvor skal jeg starte???? Please, hjælp....
>
> Mvh. Dan.
>
>
>

Kik først efter om kablet linker både i netkort og i den netværksenhed i
bruger.

Hvis de gør det så brug det samme kabel.

Hvis de stadig ikke virker på p100 maskinen. Så prøv at fjerne netkortet og
lukke ned hive det ud.

Start så op.
Luk ned igen.

Sæt netkortet i en anden PCI/ISA port. Installer de nyeste drivere til
kortet. Brug dem du fik med da du købte det.

Så fjerner du alt andet en TCP i netopsætningen.

Giver kortet næsten den samme ip adresse som den anden
Eksempel:

PC 1: 10.0.0.20
PC 2: 10.0.0.21

Subnet adresse 255.255.255.0

Så prøver du at pinge igen.

James



Dan Christensen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 06-12-02 14:37


"James R Hansen" <james@jemmer.dk> wrote in message
news:3defb291$0$47397$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Kik først efter om kablet linker både i netkort og i den netværksenhed i
> bruger.

Det forstår jeg ikke helt.. Men det er det samme netkabel jeg bruger hele
tiden. Når XP-maskinen er tilkoblet den bærbare virker det fint. Når den
derimod er tilkoblet den gamle P100-win98-maskine er der ikke hul igennem.
Men netkablet er det samme, og flyttes bare fra den ene maskine til den
anden.
(Det er et krydset kabel, og der er ingen hub eller switch imellem...)

> Hvis de gør det så brug det samme kabel.
>
> Hvis de stadig ikke virker på p100 maskinen. Så prøv at fjerne netkortet
og
> lukke ned hive det ud.
>
> Start så op.
> Luk ned igen.
>
> Sæt netkortet i en anden PCI/ISA port. Installer de nyeste drivere til
> kortet. Brug dem du fik med da du købte det.
>
> Så fjerner du alt andet en TCP i netopsætningen.
>
> Giver kortet næsten den samme ip adresse som den anden
> Eksempel:
>
> PC 1: 10.0.0.20
> PC 2: 10.0.0.21
>
> Subnet adresse 255.255.255.0
>
> Så prøver du at pinge igen.

Er hermed prøvet, men det virker stadigvæk ikke... Når jeg pinger den anden
maskine får jeg bare et timeout hver gang.

Skal DNS-konfigurationen fortsat være deaktiveret? Hvad med DHCP under
WINS-konfiguration??? (det er pt også deaktiveret).

Med på driver-disken til netkortet er der et diagnosticeringsprogram.. Man
kan køre to slags tests derfra: "Diagnostics On Board" og "Diagnostics On
Network".
Kører man "Diagnostics On Board" laver den tre typer tests: "I/O Register"
(som er ok), "Cable Connection" (også ok), "Loopback Test" (fejl).

Eneste plus er, at P100'en godt kan ping'e sig selv. :)

Hvad nu??

Mvh. Dan.





Mikael Nørrelund And~ (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 06-12-02 14:45

Dan Christensen wrote:
> Men det er det samme netkabel jeg bruger hele tiden.
> Når XP-maskinen er tilkoblet den bærbare virker det fint.
> Når den derimod er tilkoblet den gamle P100-win98-maskine
> er der ikke hul igennem. Men netkablet er det samme, og flyttes
> bare fra den ene maskine til den anden.
> (Det er et krydset kabel, og der er ingen hub eller switch imellem)

Okay, så virker kablet da og der bør ikke være nogen firewall
eller router i vejen.

> prøv at fjerne netkortet og lukke ned hive det ud.
>> Start så op.
>> Luk ned igen.
>>
>> Sæt netkortet i en anden PCI/ISA port.
[snip]

> Er hermed prøvet, men det virker stadigvæk ikke...
> Når jeg pinger den anden maskine får jeg bare et timeout
> hver gang.

Er du i samme subnet (undernetmaske)?
Er IP-adresserne ens pånær det sidste tal som her:
PC1: 192.168.1.2
PC1: 192.168.1.3

> Skal DNS-konfigurationen fortsat være deaktiveret?

Ja (indtil videre...).

> Hvad med DHCP under WINS-konfiguration?

Jeg går udfra du selv angiver IP-adresserne, ellers gør som
tidligere forestlået.

> Med på driver-disken til netkortet er der et
> diagnosticeringsprogram.
[snip]

Prøv med XPs "Reparer"-funktion.

> Eneste plus er, at P100'en godt kan ping'e sig selv. :)

Selvfølgelig ;)

> Hvad nu?

Kom med nogle flere oplysninger ang. opsætningen i netværket.
Jeg har lige haft et lignende problem, hvor en Windows 95
maskine ikke kunne bruge DNS servere.
En geninstallation hjalp (dvs. jeg installerede Windows oveni
den gamle og opdaterede sådan set bare filerne...).

/Mikael


Dan Christensen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 06-12-02 16:15


"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in
message news:3df0a9df$0$47058$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dan Christensen wrote:
> > Men det er det samme netkabel jeg bruger hele tiden.
> > Når XP-maskinen er tilkoblet den bærbare virker det fint.
> > Når den derimod er tilkoblet den gamle P100-win98-maskine
> > er der ikke hul igennem. Men netkablet er det samme, og flyttes
> > bare fra den ene maskine til den anden.
> > (Det er et krydset kabel, og der er ingen hub eller switch imellem)
>
> Okay, så virker kablet da og der bør ikke være nogen firewall
> eller router i vejen.
>
> > prøv at fjerne netkortet og lukke ned hive det ud.
> >> Start så op.
> >> Luk ned igen.
> >>
> >> Sæt netkortet i en anden PCI/ISA port.
> [snip]
>
> > Er hermed prøvet, men det virker stadigvæk ikke...
> > Når jeg pinger den anden maskine får jeg bare et timeout
> > hver gang.
>
> Er du i samme subnet (undernetmaske)?
> Er IP-adresserne ens pånær det sidste tal som her:
> PC1: 192.168.1.2
> PC1: 192.168.1.3

Ja, subnet: 255.255.255.0 på begge maskiner.

PC1: 192.168.0.1
PC2: 192.168.0.2


> > Skal DNS-konfigurationen fortsat være deaktiveret?
>
> Ja (indtil videre...).
>
> > Hvad med DHCP under WINS-konfiguration?
>
> Jeg går udfra du selv angiver IP-adresserne, ellers gør som
> tidligere foreslået.

Ja, jeg angiver dem selv.

> > Med på driver-disken til netkortet er der et
> > diagnosticeringsprogram.
> [snip]
>
> Prøv med XPs "Reparer"-funktion.

Hjalp ikke.

> Kom med nogle flere oplysninger ang. opsætningen i netværket.

På PC100-maskinen er der kun installeret "Klientprogram til
Microsoft-netværk" og "TCP/IP"-protokollen udover selve netkortet, som er et
Unex ND01X.
Samme er installeret på XP'en, dog et Realtek-netkort.

> Jeg har lige haft et lignende problem, hvor en Windows 95
> maskine ikke kunne bruge DNS servere.
> En geninstallation hjalp (dvs. jeg installerede Windows oveni
> den gamle og opdaterede sådan set bare filerne...).

Det skal i den forbindelse tilføjes, at jeg har formateret harddisken og
lagt windows 98 ind fra ny, forud for hele operationen.

Mvh. Dan.





Mikael Nørrelund And~ (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 06-12-02 16:55

Dan Christensen wrote:
> På PC100-maskinen er der kun installeret "Klientprogram til
> Microsoft-netværk" og "TCP/IP"-protokollen udover selve
> netkortet, som er et Unex ND01X.
> Samme er installeret på XP'en, dog et Realtek-netkort.

Prøv at installér IPX protokollen på begge maskiner.

/Mikael
- Der skrider til julefrokost ;)


Dan Christensen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 06-12-02 17:07


"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in
message news:3df0c843$0$47050$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dan Christensen wrote:
> > På PC100-maskinen er der kun installeret "Klientprogram til
> > Microsoft-netværk" og "TCP/IP"-protokollen udover selve
> > netkortet, som er et Unex ND01X.
> > Samme er installeret på XP'en, dog et Realtek-netkort.
>
> Prøv at installér IPX protokollen på begge maskiner.

Er hermed gjort, men jeg kan stadig ikke pinge den modstående maskine. :(

Mvh. Dan.




Jørn Andersen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Jørn Andersen


Dato : 06-12-02 17:06

On Fri, 6 Dec 2002 17:06:59 +0100, "Dan Christensen"
<danchristensen@mail.dk> wrote:

>> Prøv at installér IPX protokollen på begge maskiner.
>
>Er hermed gjort, men jeg kan stadig ikke pinge den modstående maskine. :(

Nej, ping er en TCP/IP "ting".

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Calle. (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 06-12-02 18:28

Dan Christensen wrote:
> På PC100-maskinen er der kun installeret "Klientprogram til
> Microsoft-netværk" og "TCP/IP"-protokollen udover selve netkortet,
> som er et Unex ND01X.
> Samme er installeret på XP'en, dog et Realtek-netkort.
>
har du fil & udskriftsdeling tilslået på P100, hvis ikke så prøv det
--
Automatik Mekaniker
Calle



Dan Christensen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 06-12-02 20:05


"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message
news:3df0ded0$0$47052$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dan Christensen wrote:
> > På PC100-maskinen er der kun installeret "Klientprogram til
> > Microsoft-netværk" og "TCP/IP"-protokollen udover selve netkortet,
> > som er et Unex ND01X.
> > Samme er installeret på XP'en, dog et Realtek-netkort.
> >
> har du fil & udskriftsdeling tilslået på P100, hvis ikke så prøv det

Hjalp heller ikke... Måske er der noget i vejen med netkortet??

Mvh. Dan.




Leif Poulsen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 06-12-02 22:04

Hej

Har du prøvet at benytte XP-guiden til netværksopsætning? Her kan du lave en
diskette til 98'erens netværk. Istedet for at logge på med klientprogram ...
kan du prøve at logge på med Windows logon. Hvis ping 127.0.0.1 virker på en
maskine virker selve netkortet som regel. Hvis IPX heller ikke virker er det
sikkert nogle XP indstillinger, et eller andet sted kan slås til at 9x
maskiner kan logge på (Hvis den da er server). Check IP-config om
IP-adresser og masker giver samme net.
I sidste ende kan du prøve at stjæle netkortet fra XP-maskinen, smide den i
98'eren og se om den så kan se den bærbare. Kan den det er netkortet sikkert
dødt.

Med venlig Hilsen

Leif



Dan Christensen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 07-12-02 00:38


"Leif Poulsen" <leif@fakse.bynet.dk> wrote in message
news:3df1112a$0$166$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har du prøvet at benytte XP-guiden til netværksopsætning? Her kan du lave
en
> diskette til 98'erens netværk.

Har nu kørt guiden på begge computere.. I begge tilfælde melder den, at alt
er gået succesfuldt under opsætningen, men resultatet er stadig det samme
som før = ingen forbindelse mellem maskinerne.

> Istedet for at logge på med klientprogram ...
> kan du prøve at logge på med Windows logon.

Har prøvet - gør ingen forskel.

> Hvis ping 127.0.0.1 virker på en
> maskine virker selve netkortet som regel.

Kan i hvert fald nu konstatere at ping 127.0.0.1 virker på samtlige
maskiner.

> Hvis IPX heller ikke virker er det
> sikkert nogle XP indstillinger, et eller andet sted kan slås til at 9x
> maskiner kan logge på (Hvis den da er server). Check IP-config om
> IP-adresser og masker giver samme net.

Har kørt Ipconfig på maskinerne også... undernetmaske er 255.255.255.0 på
alle maskiner, og IP-adresserne hedder: 192.168.0.x (selvfølgelig forskellig
x-værdi for hver maskine).

> I sidste ende kan du prøve at stjæle netkortet fra XP-maskinen, smide den
i
> 98'eren og se om den så kan se den bærbare. Kan den det er netkortet
sikkert
> dødt.

Har faktisk prøvet dette tidligere, hvor resultatet var som det er nu...
Men jeg prøver lige igen, og kontrollerer de tidligere nævnte
konfigurationsmuligheder efter med xp-kortet i win98-maskinen også.
Hvis det så ikke virker, kan det så være noget ved selve P100'en der er
opsat forkert (i BIOS?) eller noget helt tredje????
Savner lidt min gamle Amiga, når den her slags ting sker. :)

Mvh. Dan.




Dan Christensen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 07-12-02 12:19


"Leif Poulsen" <leif@fakse.bynet.dk> wrote in message
news:3df1112a$0$166$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Hej
>
> I sidste ende kan du prøve at stjæle netkortet fra XP-maskinen, smide den
i
> 98'eren og se om den så kan se den bærbare. Kan den det er netkortet
sikkert
> dødt.

Ovenstående er netop afprøvet, men maskinerne kan stadig ikke se hinanden.
:(

Mvh. Dan.




Leif Poulsen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Leif Poulsen


Dato : 07-12-02 14:24

Hej igen

Har du checket at computere har forskellige navne. Hvis du søger efter
computer, kan 98'eren så se sig selv? Kan du dele mapper? Kan du se 98'er
computeren i netværket. Har arbejdsgrupperne samme navn. Bortset fra det har
jeg ingen ideer lige nu.

Med venlig hilsen

Leif





Dan Christensen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 07-12-02 15:11


"Leif Poulsen" <leif@fakse.bynet.dk> wrote in message
news:3df1f664$0$133$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Hej igen
>
> Har du checket at computere har forskellige navne. Hvis du søger efter
> computer, kan 98'eren så se sig selv? Kan du dele mapper? Kan du se 98'er
> computeren i netværket. Har arbejdsgrupperne samme navn. Bortset fra det
har
> jeg ingen ideer lige nu.

Ja, computerne har forskellige navne.
Ja, win98'eren (P100'en) kan godt se sig selv.
Ja, den kan også dele filer og mapper, men til ingen nytte, da man ikke kan
se computeren "udenfor computeren selv" - og omvendt.
Ja, arbejdsgruppen er den samme på alle maskinerne.
Kan det være en på fx P100'ens motherboard??

Mvh. Dan.




Calle. (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 07-12-02 15:34

Dan Christensen wrote:
> "Leif Poulsen" <leif@fakse.bynet.dk> wrote in message
> news:3df1f664$0$133$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
>> Hej igen
>>
>> Har du checket at computere har forskellige navne. Hvis du søger
>> efter computer, kan 98'eren så se sig selv? Kan du dele mapper? Kan
>> du se 98'er computeren i netværket. Har arbejdsgrupperne samme navn.
>> Bortset fra det
> har
>> jeg ingen ideer lige nu.
>
> Ja, computerne har forskellige navne.
> Ja, win98'eren (P100'en) kan godt se sig selv.
> Ja, den kan også dele filer og mapper, men til ingen nytte, da man
> ikke kan se computeren "udenfor computeren selv" - og omvendt.
> Ja, arbejdsgruppen er den samme på alle maskinerne.
> Kan det være en på fx P100'ens motherboard??
>
> Mvh. Dan.

husker du at release hvergang du skifter netkort?
--
Automatik Mekaniker
Calle



Elmo Jensen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 07-12-02 16:25

I indlæg <3df1ffa4$0$1307$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
skrev danchristensen@mail.dk følgende:

> Ja, computerne har forskellige navne.
> Ja, win98'eren (P100'en) kan godt se sig selv.
> Ja, den kan også dele filer og mapper, men til ingen nytte, da man ikke kan
> se computeren "udenfor computeren selv" - og omvendt.
> Ja, arbejdsgruppen er den samme på alle maskinerne.
> Kan det være en på fx P100'ens motherboard??

Nu kører jeg ikke XP p.t. - "kun" W2K -, men kunne det have noget at gøre
med, som på W2K, at du skal oprette den bruger fra W98, som du vil have
der skal accesse XP'eren?

Altså oprette bruger fra W98 på XP maskinen.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Dan Christensen (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 08-12-02 09:25


"Elmo Jensen" <news5@ddibbsystem.dk> wrote in message
news:MPG.185c31396993727f98969f@news.sunsite.dk...
> I indlæg <3df1ffa4$0$1307$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> skrev danchristensen@mail.dk følgende:
>
> > Ja, computerne har forskellige navne.
> > Ja, win98'eren (P100'en) kan godt se sig selv.
> > Ja, den kan også dele filer og mapper, men til ingen nytte, da man ikke
kan
> > se computeren "udenfor computeren selv" - og omvendt.
> > Ja, arbejdsgruppen er den samme på alle maskinerne.
> > Kan det være en på fx P100'ens motherboard??
>
> Nu kører jeg ikke XP p.t. - "kun" W2K -, men kunne det have noget at gøre
> med, som på W2K, at du skal oprette den bruger fra W98, som du vil have
> der skal accesse XP'eren?
>
> Altså oprette bruger fra W98 på XP maskinen.

Det lader ikke til at være tilfældet - har prøvet det.

Mvh. Dan.





Elmo Jensen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 09-12-02 01:48

I indlæg <3df30012$0$21724$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
skrev danchristensen@mail.dk følgende:

> Det lader ikke til at være tilfældet - har prøvet det.

Det er da underligt at så mange har problemer med at få netværk til at
virke ordentligt under XP!

Jeg har selv prøvet XP'eren for at se hvad det var for noget, og jeg må da
sige at jeg er mere end glad for jeg gjorde det, for jeg kører som sagt
ikke XP i dag men kun W2K, og det var netop p.g.a. netværksproblemer.

Jeg har aldrig haft problemer med hverken windows95/98/2000pro eller NT
server/workstation. Alle har de virket upåklageligt i netværkssammenhæng.
Så de dersens XP problemer forstår jeg simpelthen ikke.

Nå men hvis du finder ud af en løsning, må du da meget gerne lige give mig
et praj pr. email hvid du gider Det kunne jo være der kom XP på
ungernes maskiner hen ad vejen.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Dan Christensen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Dan Christensen


Dato : 09-12-02 18:07


"Elmo Jensen" <news5@ddibbsystem.dk> wrote in message
news:MPG.185e06aa35245e09896a4@news.sunsite.dk...
> I indlæg <3df30012$0$21724$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> skrev danchristensen@mail.dk følgende:
>
> > Det lader ikke til at være tilfældet - har prøvet det.
>
> Det er da underligt at så mange har problemer med at få netværk til at
> virke ordentligt under XP!
>
> Jeg har selv prøvet XP'eren for at se hvad det var for noget, og jeg må da
> sige at jeg er mere end glad for jeg gjorde det, for jeg kører som sagt
> ikke XP i dag men kun W2K, og det var netop p.g.a. netværksproblemer.
>
> Jeg har aldrig haft problemer med hverken windows95/98/2000pro eller NT
> server/workstation. Alle har de virket upåklageligt i netværkssammenhæng.
> Så de dersens XP problemer forstår jeg simpelthen ikke.
>
> Nå men hvis du finder ud af en løsning, må du da meget gerne lige give mig
> et praj pr. email hvid du gider Det kunne jo være der kom XP på
> ungernes maskiner hen ad vejen.

Det skal jeg nok, men personligt ser jeg det ikke som et problem med XP...
Jeg har jo, hvis du har fulgt hele diskussionen, haft held med at forbinde
en anden win98 computer til min xp.. Så hvis det absolut SKAL være et
windows-problem (er windows ikke det generelt?? :)), så synes jeg nu hellere
at Win98 skal have skylden.

Er der nogen, som ved om det muligvis kunne være et problem med selve
hardwaren (ikke netkortet)?? Fx en defekt på motherboardet? Jeg har haft
netkortet i samtlige pci-slots - også det som gfx-kortet normalt sidder i,
så det er vel ikke dem der er problemet???

Mvh. Dan.




Elmo Jensen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 09-12-02 23:02

I indlæg <3df4cdb7$0$2532$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
skrev danchristensen@mail.dk følgende:

> Det skal jeg nok, men personligt ser jeg det ikke som et problem med XP...
> Jeg har jo, hvis du har fulgt hele diskussionen, haft held med at forbinde
> en anden win98 computer til min xp.. Så hvis det absolut SKAL være et
> windows-problem (er windows ikke det generelt?? :)), så synes jeg nu hellere
> at Win98 skal have skylden.

Jo jeg har skam fulgt tråden fra starten, men jeg synes ikke du skal give
Win98 skylden, for ser vi på hvor mange der har problemer med XP og
netværk, kontra hvor mange der har samme problemer med Win98, så er der jo
klart en overvægt af XP brugere med problemer.

> Er der nogen, som ved om det muligvis kunne være et problem med selve
> hardwaren (ikke netkortet)?? Fx en defekt på motherboardet? Jeg har haft
> netkortet i samtlige pci-slots - også det som gfx-kortet normalt sidder i,
> så det er vel ikke dem der er problemet???

Nu du alligevel kæmper med tingene, så kunne du jo eventuelt prøve at lave
en testinstallation af Win98 på din XP maskine, og så se om den kan
connecte med din anden Win98 maskine. Kan den det så har du samtidig fået
bevis for at det ikke kan være hardwaren der er tosset.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Mikael Nørrelund And~ (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 10-12-02 09:28

Elmo Jensen wrote:
> Jo jeg har skam fulgt tråden fra starten, men jeg synes ikke
> du skal give Win98 skylden, for ser vi på hvor mange der har
> problemer med XP og netværk, kontra hvor mange der har
> samme problemer med Win98, så er der jo klart en overvægt
> af XP brugere med problemer.

Det kan godt være, men nu er det jo også XP alle bruger, fordi
det er nyt og smart. Du kan ikke sammenligne antallet af brugere
af XP idag og brugere af 98, så skulle du sammenligne med
antallet af 98 brugere dengang det kom frem!
Og alligevel kan det ikke sammenlignes, da XP er et helt
andet styresystem med NT teknologi. Hvilket betyder en 98
bruger ikke bare lige kan sætte sig ind i XP, det kræver tid
og det er ikke alle der tager sig den tid, da det er nemmere
at spørge herinde og få et simpelt og konkret svar istedet for
at læse 100 sider i en bog eller på nettet.

Venligst
Mikael Nørrelund


Asbjorn Hojmark (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 09-12-02 22:58

On Mon, 9 Dec 2002 01:47:59 +0100, Elmo Jensen
<news5@ddibbsystem.dk> wrote:

> Det er da underligt at så mange har problemer med at få netværk til at
> virke ordentligt under XP!

Ja, det er faktisk underligt. Jeg har ikke set noget der ligner
de problemer. Mon halvdelen af problemerne skyldes, at folk ikke
kan finde ud af at slå firewall'en fra?

> [...] jeg kører som sagt ikke XP i dag men kun W2K

W2K er NT v. 5.0. WXP er NT v. 5.1. Der er virkelig ikke meget
forskel.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Asbjorn Hojmark (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 09-12-02 22:58

On Mon, 9 Dec 2002 01:47:59 +0100, Elmo Jensen
<news5@ddibbsystem.dk> wrote:

> Det er da underligt at så mange har problemer med at få netværk til at
> virke ordentligt under XP!

Ja, det er faktisk underligt. Jeg har ikke set noget der ligner
de problemer. Mon halvdelen af problemerne skyldes, at folk ikke
kan finde ud af at slå firewall'en fra?

> [...] jeg kører som sagt ikke XP i dag men kun W2K

W2K er NT v. 5.0. WXP er NT v. 5.1. Der er virkelig ikke meget
forskel.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Elmo Jensen (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 10-12-02 08:59

I indlæg <tb4avuk0i28vtirq3ugbiqondd7h7qhhal@news.cybercity.dk>,
skrev Asbjorn@Hojmark.ORG følgende:

> Ja, det er faktisk underligt. Jeg har ikke set noget der ligner
> de problemer. Mon halvdelen af problemerne skyldes, at folk ikke
> kan finde ud af at slå firewall'en fra?

Det skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er tilfældet, så er det
ihvertfald selvforskyldt, for det er da det nemmeste i verden

Men jeg har selv prøvet XP - både home og pro - og i begge tilfælde havde
jeg problemer med at få netværket til at køre stabilt. Bl.a. opstod der
problemer med at jeg efter en periode på et par timer, pludselig ikke
kunne accesse den maskine hvor XP var installeret på. Andre gange kunne
jeg slet ikke se XP maskinen, og det til trods for at den var sat op
akkurat som jeg plejer med W2K.

Jeg _havde_ tjekket at firewall var slået fra

> W2K er NT v. 5.0. WXP er NT v. 5.1. Der er virkelig ikke meget
> forskel.

Nej og derfor undrer det mig også at der er de problemer. Men ok, det kan
da selvfølgelig være hardware relateret, for jeg har kun prøvet XP på en
af mine maskiner! Man skulle jo så blot mene at problemet også ville opstå
med W2K på den maskine, og det gør det ikke, for den kører som sagt W2K
nu.

Nå men jeg regner med at prøve igen når der kommer en "Second Edition"
version, så kan det jo være det virker

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste