Session og objects
Fra : Michael Jensen

Dato : 05-12-02 19:24

Hejsa

Jeg har hjemme på min bærbar siddet og kodet en session klasse som jeg har
brugt et stykke tid, og den fungere uden problemer. Jeg bruger WinXP, Apache
1.3.26 og PHP 4.2.3.

Min klasse gemmer jeg så som et objekt i en session object. Noget lignende

class Session{
var $brugernavn = "michael";
var $level = "8";
function Session(){
session_start();
session_register("sess_obj");
$_SESSION["sess_obj"] = $this;
}
}

Denne klasse bliver så kaldt på hver side og jeg kan så finde brugernavn ud
fra $_SESSION["sess_obj"]->brugernavn. Dette fungerer uden probelmer på min
lille bærbare, men problemet kommer nu hvor jeg har uploadet det til
webserveren. Jeg kan simpelthen ikke finde noget system i hvornår den husker
variablerne og hvornår den ikke gør, det virker som om den slår terninger om
hvad den skal vise.

Jeg ved der var nogle problemer med objects og sessions i PHP for noget tid
siden men kan ikke huske hvilken version. Webserveren er en: FreeBSD 4-5,
Apache 1.3.27 og PHP 4.1.2.

Kunne det tænkes at PHP-versionen var for gammel???
Nogen der har en anden klasse der bruger objects i session som virker i PHP
4.1.2?

Michael Jensen